Citat Ursprungligen postat av kaitum Visa inlägg
Jag fick hem några boxar som har det felet. Oftast efter ett dygn så ballar den ut. Kanalen som den står på funkar på morgon men byter man så blir det 0 snr på alla kanaler. Har testat flera olika tuners Rev L3 och en Rev-k.( min rev:k kan va defekt) Samma problem oavsett.
Får svar i morgon eller måndag från kina om det är något annat som gör att den tappar spänning mot tunern. Problemet är på en hel serie av boxar.
Okej, mycket bra att veta att man inte är själv. Du får gärna skriva här om vilket svar du fått eller om du löser det på nåt annat vis..

Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
testa att löda om alla lödningar på moderkortetets undersida där tuner kontakten sitter på kretskortet.
Det finns oftast dåliga lödningar även på tunerns alla ben.
När boxen blir varm så kan det bli glappkontakt. Andvnd spetsig lödpenna med väldigt tunn lödtråd för besta resultat.
Jag har inga större lödkunskaper, är detta något för en novis med lödpennan att ge sig på? Räcker det att värma upp den lod som finns där och sen tillsätta lite extra? Finns det nåt visst gradantal/effekt man bör ha på lödpennan för bästa resultat?