Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vilken HD till DM500HD

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger

    Vilken HD till DM500HD

    Tjena!
    Är på gång att beställa en esata disk till min 500hd, och tänkte höra om det är något spec märke som funkar bättre än nåt annat?
    finns det nån max storlek som dom klarar av?

    MVH

  2. #2
    Jag var in på Microshop och skulle köpa en eSATA,jag frågade killen bakom disken vilken som var bäst.Han säger att ingen eSATA fungerar riktigt bra då de går in i viloläge efter ett tag och då funkar det ju inte att köra timerinspelning!
    Är det någon som har kört med eSATA som kan berätta hur det fungerar??

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger

    Jag kör själv med DM500HD o eSATA disk

    Det funkar helt ok att spela även fast den har gått ner i powersave. Dessutom så kan du själv ställa om disken skall gå ner i powersave eller inte, eller antal timmar.

    Köpte en extern "bords" model som man bara trycker ner disken i på Kjell å Kompani den klarar både 2.5" och 3.5" USB2/eSATA ca 495:- och då är det lätt att bara stoppa hårddisken i fickan när man tex drar till sommarstugan.

  4. #4
    Externt kabinett från Deltaco + 3,5 tums 1 terabite hdd...........PERFEKT!!!!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Så du fick igång allt då ?

  6. #6
    Jajamen altt fungerar perfekt!!!!

  7. #7
    gör inte samma misstag som jag gjorde och köp extern 2.5 tum esata hårddisk som INTE har egen power supply för det funkar inte.
    Den måste ha egen el från vägguttaget.
    Dreamboxen kan inte driva den med esata porten.

  8. #8
    Hej!

    Är på jakt efter kabinett och hd till min DB500. Hittat en Akasa Integral P2SATA HDD Kabinett, på komplett.
    Det som bekymrar mig är att det inte står att linux stöds, men det gör det å andra sidan inte på den på Kjell heller och den vet jag funkar. Någon som har erfarenhet av det här kabinettet i de här sammanhangen?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss