Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Streama med Web-X-TV över internet

  1. #1

    Streama med Web-X-TV över internet

    Hej!

    Jag vill kunna streama från min dreambox till jobbet och behöver lite hjälp med vilka portar som behöver öppnas osv. Jag kör med senaste OpenPLi image och via denna kan jag enkelt streama i mitt lokala nätverk med hjälp av Web-X-TV. Detta fungerar klockrent med suverän bild och enkelt att byta kanal osv.

    Jag forward:a port 80 i brandväggen till min dreambox så jag kommer åt web interfacet från jobbet, detta fungerar fint och jag kan byta kanal osv men bilden är helt svart. Jag antar att detta är pga att jag inte har rätt portat forward:at till boxen. Ett annat problem jag har är att jobbets brandvägg är hårt begränsat, släpper inte igenom mycket mer än port 21, 80, 443(https) och kanske någon till.

    Jag använde tidigare en slingbox solo för att streama till jobbet och satte i denna att den skulle använda port 443. Detta fungerade fint så jag skulle gärna vilja hitta något sätt att göra samma på min dreambox.

    Någon som kan hjälpa mig lösa detta?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Enkelt att portscanna din dreambox när du är hemma & kör Web-TV lokalt på ditt hemma nät, kör bara med nmap:

    nmap -p0 ipadress-till-boxen
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Ok, ska testa lite mer med detta. Hitta även denna sida på pli's hemsida, http://www.pli-images.org/modules/wi...=GenericStream
    De pratar mycket om port 31344, skulle kunna mappa om denna i routern så jag kan sätta tex 443 i vlc och att routern sedan skickar vidare allt på port 443 till 31344 på dreamboxen.

    Får helt enkelt leka lite när jag väl är på jobbet.

  4. #4
    Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    112
    Tackad
    5 gånger
    Web-X-TV Fungerar ju givetvis endast på ditt egna interna nätverk! därav den svarta bilden! Det du behöver göra är att forwarda port 31344 i routern till din DB sen kör du med VLC på jobbet och öppnar Network och skriver in http://externaIP:31344 sen får du byta kanal med webif eller med mobilen. Det bör också tilläggas att det krävs en extremt bra och stabil uppkoppling för att det ska fungera att streama dreamboxens råformat över internet, jag har själv 100/100Mbit hemma och 10/10Mbit på jobbet och det kan hacka ganska friskt ibland!

  5. #5
    Hmm, ok... trodde 10mbit skulle räcka, får väl testa och se hur det fungerar. Man kan kanske ställa ner kvaliten på något sätt?

  6. #6
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Trafiken ligger runt ca 3,5-4 Mbit så 10 Mbit ska räcka men det buffras inget så därför ställs det ganska höga krav på nätverket.

  7. #7
    Source är 100/100 och företaget har en stabil 10mbit lina så då ska det nog fungera.

  8. #8
    Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    112
    Tackad
    5 gånger
    Det kommer att funka bra med din uppkoppling, dock med några små hack ibland och det är som sagt pga att det inte buffras något. Det finns tyvärr inget sätt (som jag känner till) att skala ner kvaliteten direkt i dreamboxen utan du måste ha en PC som sköter det vid sidan av tex med VLC. Har du en ajfån kan du ju alltid kika på den här guiden http://www.comhit.net/showthread.php...V-till-Mobilen

  9. #9
    Jodå det finns visst program som du kan installera på din dator för att Transkoda din stream ifrån DB->Datorn så att den sedan inte kräver så mkt bandbredd. Allt du behöver är (goggla på följande) Klicka ----> "Tunisia-sat dreambox player&web streamer"
    Guiden i pdf format ---> Klicka här
    Enjoy !
    Mvh Andy
    Senast redigerad av AndySwe den 2010-11-25 klockan 16:00.

  10. #10
    Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    112
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av AndySwe Visa inlägg
    Jodå det finns visst program som du kan installera på din dator för att Transkoda din stream ifrån DB->Datorn så att den sedan inte kräver så mkt bandbredd. Allt du behöver är (goggla på följande) Klicka ----> "Tunisia-sat dreambox player&web streamer"
    Guiden i pdf format ---> Klicka här
    Enjoy !
    Mvh Andy
    Aldrig någon som sagt att det inte finns program för datorn? Det handlar om att streama DIREKT från DB!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss