Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Editera soft-cam menyn i OpenPLi

  1. #1

    Editera soft-cam menyn i OpenPLi

    Hej!

    Jag har min 600C flashad med OpenPLi 1.0 och jag la först in mgcamd via plugin interfacet men där fanns bara v1.31 att välja. Jag ville lägga in 1.35 istället så jag gjorde så att jag installera detta manuellt och ersatte helt enkelt filerna på boxen med de nyare.

    "Problemet" är att softcam menyn fortfarande visar mgcamd 1.31, vilket kanske eg. inte är ett problem men jag skulle vilja editera detta. För jag antar att denna kod/script har hand om autostart/start/stop av programmet också för att enkelt kunna administrera mjukvaran. Även för framtida bruk då jag kanske väljer att lägga in manuellt direkt men ändå vill kunna styra mjukvaran via denna meny.

    Vore tacksam om jag kunde få hjälp med detta.

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Cam start scripten brukar ligga i /usr/script/ eller /var/script/ eller i någon cam katalog i /usr/ eller /var/. Scripten heter något med camnamn.sh och editeras via Telnet med vi eller FTPar du skripten till datorn och editerar dom där i en bra editor som tex. notepad++.

    Om du editerar scripten på datorn och FTPar tillbaka dom måste du ändra attribut på filerna för att göra dom körbara igen. i Telnet skriver man chmod 755 scriptnamn. Detta går även att göra med vissa FTP klienter som tex. FlashFXP.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss