Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Hur kan man få fram ATR från kortet?

  1. #1
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger

    Hur kan man få fram ATR från kortet?

    Har en [FONT=Verdana]Multiprogrammerare 3.6USB [/FONT][FONT=Verdana]från AdTeknik. Nu undrar jag hur jag kan läsa ATR från kortet? finns det något bra program för det?

    /kerm
    [/FONT]
    Vu+ Solo SE Version 2

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Konfa en OScam server och dra igång den med kortet i läsaren. Kolla sen loggarna så har du det där. Kan säkert få ut det på flera och kanske enklare sätt.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Ojfasen, då måste jag först installera Linux eller? Kanske finns lättare sätt??
    Vu+ Solo SE Version 2

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Det finns, (fanns kanske är bättre sagt) en massa prog. Nu är det 7 års sen så minnet är inte det klaraste: Wallbanger, MKExtrakt, Letitbe, Findmk och Winexplorer. Winexplorer var den vanligaste för att skicka kommando till kortet.

    Leta Winexplorer, sätt MP 3.6 i Phoenix läge o det fanns en knapp för att analysera ATR. Har aldrig kört den mot en USB prog, men det borde gå

    /C

  5. #5
    Har för mig att du ska kunna göra det med MPTest från AdTeknik.
    http://www.adteknik.se/swedish/testprog.htm

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Du kan göra det genom att installera Fausto 1.45 (för windows) som finns i filarkivet under emulatorer.

    Gå in på cardfliken och testa...

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #7
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Tack för svarem hittils. Har testat adtekniks testprog och även fausto. de hittar phoenix men får inte fram något atr. jag kanske gör fel, skall prova igen. Skall även prova winexplorer. Men hittils har jag alltså inte fåttt fram något...
    Vu+ Solo SE Version 2

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Ladda ner multiprog utility här:
    http://www.adteknik.se/software/MultiProgV210setup.exe
    Installera detta och sätt din programmerare i phoenix läge!!! VIKTIGT.

    Starta sedan Fausto gå till fliken som heter Cards och välj rätt comport!! (som du har din programmerare installerad på).

    Tryck connect.

    Nu ska du kunna se det du vill, om du inte gör det är det något fel på ditt kort eller din installation.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  9. #9
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Fasen combort tack för tipset nu funkadet det!!!
    Vu+ Solo SE Version 2

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Kul att du fick det att fungera!

    Vad ska du göra för setup?

    Har du testat Fausto med seaoninterface något?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss