Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: (HJÄLP) Helt ny inom Dreambox världen

  1. #1

    (HJÄLP) Helt ny inom Dreambox världen

    Hej på er alla!

    Det är så här att jag köpt mig en dreambox 500HD och en parabol med 4lnb alltså astra, hotbird, sirius och thor, allt är inställt hittat astra och hotbird då det återstår för mig att fixa längre fäste så jag får in sirius och thor men det är inte problemet.

    Nu till lite frågor vad ska jag göra för att få in krypterade kanaler på sirius och thor sen när jag hittat signalen?

    Har hart mycket om cardshearing och jag vill komma in i den världen så vad behöver jag göra?

    Just nu har jag inte egen internet men plockar från grannen och ligger på ca 2.6 m/bit och vad jag förstog så måste man ha datan igång medans man kollar på canaler som kräver cardshearing?

    Jag behöver alltså bara dela ut internet till mitt nätverkskort och till min Dreambox 500HD?

    Men vad ska jag göra sen fet är där den stora frågan kommer fram, hur uppdaterar jag dreamboxen eller hur gör man för att kunna få in viasat och canal+ kanaler?

    Snälla behöver all hjälp jag kan få. Tack alla på förhand /// MVH DJ
    Senast redigerad av djirfan den 2010-12-16 klockan 01:45.

  2. #2
    razorx
    Gäst
    Du behöver abbonera på kanalerna, sen diskuterar vi inte cardsharing utanför hemmet.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Läs den här tråden så lär du dig en del om cardsharing:
    http://www.comhit.net/showthread.php...ll-Cardsharing
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss