Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Har CD bytt kodning på kabeltv?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger

    Har CD bytt kodning på kabeltv?

    Hej jag fick hem ett brev från CD att dom skulle göra någon förändring som gjorde att vi bla skulle få några viasat kanaler(tv6, viasat sport mm)

    Nu verkar det som dom gjort förändringen för efter att jag fick göra en kanalsökning så hittar jag alla dom kanalerna, men det är helt svart på alla kanaler.

    Jag kör med parabolabbonemang på kabeltvbox. Så jag undrar om det är någon som vet om dom har bytt signaler nu så att det inte går att göra så längre?

    /Martin
    Senast redigerad av martin84 den 2010-12-01 klockan 22:41.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    Konstigt att man inte sett något prat om det här på forumet...
    Nu har jag iaf testat ett nytt kabeltvkort och då funkar det...
    Så jag drar då slutsatsen att dom bytt kodsystem

  3. #3
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    CD har nog inte bytt kodningssystem. Kolla dina inställningar i din klient som troligtvis inte skickar EMM, eller har dom gjort något för att förhindra att titta på kabel TV med ett satellit abonnemang...
    Senast redigerad av bpl den 2010-12-02 klockan 17:08.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    Det ända jag vet är att dom lagt till massa viasat kanaler. Nu har jag tv6, tv1000 kanalerna och viasat sport m.m
    Hdkanalerna funkar och allt. Men jag har dålig signal på vissa kanaler, fast bara på ena boxen. Ska prova byta image och se om det blir bättre.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss