Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: image för mgcamd

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger

    image för mgcamd

    Tjena.
    Har just skaffat mig ett nytt VS kort. Och efter lite läsande här så ser jag att min CD uppställning, med newcs 1.67 och mgcamd 1.35a, inte fungerar.
    Har mixtrat och försökt installera mgcamd 1.30d manuellt men utan att lyckas.
    Finns det någon image där det går att installera den från blue-panel.

    Jag antar att det är därför jag inte får någon bild. Får bara ecm (not ok) i servern och sen tickar Bd ECM i newcs interfacet på.

    Har lite funderingar på att installera oscam istället men det verkar jobbigare än att köra newcs. Jag är rätt insnöad på newcs eftersom jag använt det de senaste två-tre åren =)

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    ftpá över filen till /tmp i boxen & installera den manuellt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Openpli. Men kanalbyterna blir riktigt sega. Bättre att installera oscam som server istället och sen använda vilken softcam du vill.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    förlåt om jag är lite bakom flötet Matkoh, men vilken fil är det jag skall skicka över? när jag skickar över filerna i mgcamd1.30.zip så hittar inte boxen något i /tmp katalogen när jag går och ska välja manuell installation.

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Men packa upp .zipen först 6 skicka över rätt fil (beror på vilken box du har), sedan naturligtvis kör du telnet till boxen & installerar inne i boxen. Så gör en riktig karl, hålla på med en massa Win-verktyg känns så 90-tal.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    Aha, trodde det skulle gå att köra manuell installation genom blue-panel sedan man skickat över filerna.

    haha, ja då måste jag försöka bli en riktig karl då, men hur? Behöver hjälp av en mentor, har en dm600pvr box.

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Skicka över .mips filen & sedan kopierar du den till /usr/bin. Sätt flaggan 755 på filen oxå, så att den blir exekverbar. Ev. får du editera startskripten (/var/script/mgcamd....) eller byta namn på filen så att den passar befintligt skript.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    har installerat mgcamd_1.31 nu, den fungerade bra med mitt CD kort. skickade sedan över filen mgcamd.mips från mgcamd1.30d till /usr/bin och bytt namn till mgcamd_1.31 (inget.mips efter), ändrat attribut till 755. Men när jag startar om mgcamd blir det bara svart i rutan.
    förstår att det är något banalt jag missar, men vad? =)

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vad händer om du exekverar filen lokalt i boxen ? Vad får du för fel då
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    alltså, visst startar jag den genom att bara skriva in mgcamd_1.31 när jag är i /usr/bin/ katalogen? Då kommer det ett
    1: "syntax error" "<" unexpected

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss