Sidan 4 av 11 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 103

Ämne: Via + dreambox

  1. #31
    Nej Jag kör med läsaren som sitter i boxen

  2. #32
    kraftiga problem, jag fick samma som alla andra, så jag installerade oscam, som min csp kopplar sig imot. från början var det cardid 093b när jag körde i newcs men när jag startade oscam fick jag
    Invalid card data - Ca-id of remote card (093e) does not match preconfigured ca-id for profile: Ca[via:0000:093b] (disabling)

    gjorde alla inställningar så det fungera skit bra till och med mgcamed 1.35, men nu på morgonen vid 9 tiden fick jag
    Invalid card data - Ca-id of remote card (1800) does not match preconfigured ca-id for profile: Ca[via:0000:093e] (disabling)

    hur kan det komma sig att den ändrar ca-id???

  3. #33
    Har fått igång mitt viakort med oscam i min dm600 men hur gör jag för att få in cd från min andra box som kör newcs1.67/mgcamd1.30d? Går det med oscam att confa den så den hämtar från min newcs min andra box? Hur gör jag? Var i oscamfilerna lägger jag uppgifterna från den boxen? min viabox har ip 192.168.1.116 och min cdbox har 192.168.1.120. Och hur får jag till viakanalerna på min cdbox?

    EDIT: Fick igång CDkanalerna på viaboxen. La till denna i serverfilen:

    [reader]
    label = remote1
    protocol = newcamd
    key = 0102030405060708091011121314
    device = 192.168.1.120,22000
    account = kanalcd,kanalcd
    group = 1
    fallback = 1
    Senast redigerad av zyx_11 den 2011-01-19 klockan 15:35.

  4. #34
    att installera oscam från en dreambox via addons kan jag tänka mig inte är några problem, men hur installerar man det på en extern server, vilken fil ska man köra osv, var ska man lägga configfilerna, vad ska det vara för format på filerna?

  5. #35
    ingen som har fått samma problem som mig?

  6. #36
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Chruz Visa inlägg
    att installera oscam från en dreambox via addons kan jag tänka mig inte är några problem, men hur installerar man det på en extern server, vilken fil ska man köra osv, var ska man lägga configfilerna, vad ska det vara för format på filerna?
    Läste du inlägg 21 i den här tråden?
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post164940
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #37
    kollade lite mer noggrant nu, håller på att testa, vi får se om det fungerar, lär garanterat återkomma

  8. #38
    Hej,

    Har en till box på övre våningen men jag är inte riktigt säker på vara jag skall fylla i för denna? Är det i oscam.user man skall lägga till eller?

    [account]
    user = User1
    pwd = pass1
    group = 1
    monlevel = 1
    au = via
    caid = 093E
    cccmaxhops = 0
    cccreshare = 0
    keepalive = 0

    Och med nästa så ändrar man bara user och pwd, eller?

  9. #39
    Någon som lyckats att göra en manuell installation av oscam på en dm500hd eller liknande. Använder en gammal version av Dream Elites image där det inte går att ladda hem via knappen. Har testat att lägga ppc samt bin filer av oscam i både tmp samt var/bin (där newcs) ligger men kan inte aktivera/installera dessa via menyn, Endast newcs/mgcamd syns under cam väljaren

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av smasseman Visa inlägg
    Precis så är det.

    Jag dunkade in oscam på min linux pc och nu har jag bild igen, utan att ändra något på min box där jag kör mgcamd1.30d
    På servern kör jag ubuntu med en phoenix usb kort-läsare. (Körde newcs 1.67 förut.)
    Jag laddade ner oscam från den här sidan:
    http://streamboard.gmc.to/wbb2/threa...threadid=27011
    Filen som jag tog låg i sista inlägget och heter oscam-0.99.4svn1179-i686-linux.zip
    Sen skapade jag konfig filerna efter den här beskrivningen:
    http://www.eurocardsharing.com/f78/h...o-cccam-191567

    Det här kanske inte är rätt del av forumet att lägga upp hur jag fick till det med oscam men det skiter jag i för jag är bara sååå glad just nu för att jag har fått tillbaka min bild och jag misstänker att det är rätt många som sitter och reloadar den här tråden i förhoppning om att slippa sitta och stirra på sin svarta tv-bild.

    När jag började så kändes det helt övermäktigt att installera oscam, speciellt när jag försökte mig på att kompilera den själv innan jag fattade att det fanns färdiga binärer. (Jag är lite trög ibland.) Det jag vill säga till er andra är att kämpa på! Det var inte omöjligt för mig och då är det inte det för er heller.

    Nu ska jag gå och lägga mig och sova, det är jag värd.
    Härligt! Det fanns ju en hel del olika versioner och binärer, någon speciell anledning till att du valde just den?
    Håller på att försöka installera oscam jag med för tillfället. (som de flesta andra också verkar göra )
    Senast redigerad av TheeDude den 2011-01-19 klockan 16:28.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss