Hej

Jag har en del funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Jag bor i villa som är ansluten till Canal Digitals kabel-tv. Just nu har jag deras HD PVR 102-CT ansluten till TV nummer 1 medan jag endast har deras 18-20 analoga kanaler direkt via antennuttaget på TV nummer 2 .

Nu tänkte jag byta ut TV nummer 2 till en Panasonic TX-P46VT20 och samtidigt köpa en SAMSUNG BD-C8900 Blu-ray m. HDD-inspelare, båda har DVB-C mottagare.

Jag tänkte teckna ett multiabonnemang för användning i någon av ovanstående apparater men ingen av mottagarna är godkända av CD Sverige för användning med deras CAM (Strong). Jag vet dock att CD Norge har godkänt åtminstone TX-P46VT20 och en hel del andra plasmor från Panasonic.

På CD's support säger man följande:
"Tyvärr kan vi ej garantera att det fungerar då vi har en annan mjukvara än Norge. Det kan givetvis fungera med tv-apparater som inte är med på listan. De på listan är dock de som det är verifierat att det fungerar med. Som sagt DVB-C och Conax-kryptering som gäller."

Det jag undrar över är därför:

1. Har någon testat och kan verifiera att CD's CAM och programkort fungerar med Panasonics plasmamodeller och/eller Samsungs BD-C8xxx modeller?

2. Om det inte fungerar med en CAM går det då att ta emot de analoga kanalerna på Samsungs BD-C8xxx? HDD-inspelaren lär väl annars bli tämligen meningslös om jag inte kan få in varken digitala eller analoga kanaler

3. Låt oss säga att ca-modulen och programkortet fungerar med TV:n men inte med mediaspelaren. Kan man då skicka tv-signalen så att säga i "motsatt" riktning från TV:n till Samsung mediaspelaren via HDMI-kabeln eller annat för att på så sätt kunna spela in på Samsungen? Korkad fråga kanske men jag hoppas ni har överseende med det i så fall.

Har provat på andra forum utan någon direkt respons så nu ställer jag mitt hopp till er

mvh
Micke