Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Canal Digital med CA-modul på Samsung led 8 serie

  1. #1

    Canal Digital med CA-modul på Samsung led 8 serie

    Någon som kör Canal Digital kabel-tv med CA-modul på en Samsung led 8 serien? Gjorde ni något särskilt för att få det att fungera? För mig är det bara svart och det står "kodad signal". På några kanaler är det CI-menyn och det står "ingen anslutning". CA-modulen är godkänd av Canal Digital. Supporten på Canal Digital säger att allt ser OK ut och de har skickat ut kortuppdatering utan att det händer något och att dom inte kan göra så mycket mer...

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Dumma frågor kanske, MEN
    Har du satt kortet rätt?
    Satt in modulen rätt?
    Fungerar kort+modul i en annan mottagare?

  3. #3
    Jag kommer åt Common Interface menyn i TV´n så jag gissar att modulen sitter rätt. Den kommer jag ju inte åt när jag inte har modulen i överhuvudtaget. Kortet sitter enligt de instruktioner jag har fått från Canal Digital. Det sista de sa på deras support var att jag får höra av mig till Samsung och höra om det kan vara någon inställning på tv´n. Jag har inte haft möjlighet att testa någon annan mottagare.

  4. #4
    CD skyllde även på att TV´n inte fanns med på deras lista över supporterade apparater... dum bortförklaring gissar jag då den bland annat finns med på canal digital norges sida..

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Om du tar ut kortet och tittar in i modulen så kan du förhoppningsvis se kontakterna som kortet skall ansluta till. (Jag använder CD via satellit så mer kan jag inte hjälpa till med)

  6. #6
    Bläddrade igenom alla kanaler nu..De kanaler jag "borde" ha säger "Kodad signal". De som inte ska ingå i mitt abbonemang säger "Ingen anslutning". MEN... MTV HD får jag in... är det rimligt att det ska vara den enda kanalen som fungerar?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det kan vara att MTVHD är en ny kanal och att CD visar den utan kryptering ett litet tag som reklam. (Prata med CD igen om det är så)

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av davvag Visa inlägg
    Bläddrade igenom alla kanaler nu..De kanaler jag "borde" ha säger "Kodad signal". De som inte ska ingå i mitt abbonemang säger "Ingen anslutning". MEN... MTV HD får jag in... är det rimligt att det ska vara den enda kanalen som fungerar?
    Jag har precis samma fel på min Samsung 50" 3D plasma, bara svart och sedan står det kodad signal.....

    Hur gick det för dig hittade du någon lösning på det hela ?

    Det visade sig vara min ca modul som var kass efter ett byte och ett samtal till CD för att para den så funkade det klockrent fick även ändra lite i inställningarna för kanalsökningen
    Nätverks ID :110
    Frekvens:386000
    Modulering:64 QAM
    Sybolhastighet:6950
    Senast redigerad av abacus den 2011-09-22 klockan 22:15. Anledning: löste problemet

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss