Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ingen signal på vissa HD kanaler?

  1. #1

    Ingen signal på vissa HD kanaler?

    Har köpt en dm500hd och problemet är att jag inte får in alla HD kanaler, vissa får jag in tex SVT HD, NAT Geo Wild HD men saknar fortfarande många andra som TV4 HD, Animal Planet HD.

    Får ingen signal överhuvudtaget när jag försöker göra en manuell sökning på dessa frekvenser.
    Satellits.xml är uppdaterad och dessa frekvenser är med i den.

    Får endast in 959-970 kanaler när jag gör en sökning på Thor och Sirius, men på jobbet får jag in 1400-1500kanaler på samma satelliter.

    Undrar lite var felet kan ligga? Har universal LNB med dubbla utgångar ca 5-6år gamla. Dessa borde väl fungera eller klarar dom inte av vissa frekvenser? Switchen är en enkel 2-1 ifrån Biltema.

    Några ideer?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Medlem truckiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    2 gånger
    prova med ett annat lnb

  3. #3
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rob_x Visa inlägg
    Har köpt en dm500hd och problemet är att jag inte får in alla HD kanaler, vissa får jag in tex SVT HD, NAT Geo Wild HD men saknar fortfarande många andra som TV4 HD, Animal Planet HD.

    Får ingen signal överhuvudtaget när jag försöker göra en manuell sökning på dessa frekvenser.
    Satellits.xml är uppdaterad och dessa frekvenser är med i den.

    Får endast in 959-970 kanaler när jag gör en sökning på Thor och Sirius, men på jobbet får jag in 1400-1500kanaler på samma satelliter.

    Undrar lite var felet kan ligga? Har universal LNB med dubbla utgångar ca 5-6år gamla. Dessa borde väl fungera eller klarar dom inte av vissa frekvenser? Switchen är en enkel 2-1 ifrån Biltema.

    Några ideer?

    Tack på förhand!
    http://www.dishpointer.com
    Taskigt justerad potta, felaktig skew på LNB eller dålig kontaktering av konatakter...

    Där skulle jag börja felsöka...

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    LNB som är 5-6 år gamla !!! -> Soptippen omgående & köp nya med bättre brustal, det gör garanterat hela skillnaden. För 5-6 år sedan var normalvärdet på LNB 0.8 db i brustal & nu är det 0.1 som gäller.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    LNB som är 5-6 år gamla !!! -> Soptippen omgående & köp nya med bättre brustal, det gör garanterat hela skillnaden. För 5-6 år sedan var normalvärdet på LNB 0.8 db i brustal & nu är det 0.1 som gäller.
    Behöver liksom inte vara det som är felet ändå, varför laga nåt som inte är trasigt?:errf:

  6. #6
    Hmm ska prova nya LNB, tallriken är nog inte taskigt justerad då alla andra kanaler har väldigt bra signal på alla satelliter. Eftersom signalen nästan är 0 på de HD kanaler jag inte får in så kanske felet ligger i LNB annars kanske man borde få lite mer signal men inte tillräckligt?

  7. #7
    razorx
    Gäst
    Vad är det för box?

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Vad är det för box?
    Står i förstaposten, DM500HD.

    Tycker att TS bör koppla förbi switchen och koppla in sig direkt på THOR LNB och göra ny kanalsökning.

  9. #9
    Löste sig problem för dig ts? Jag har ungefär samma problem men jag får inte in nån av de hd kanaler som ingår i cd's familjepaket, däremot hittar den tex nrk 1,2,3 hd, tv2 hd och mot nrk 1 hd har jag 83% signalstyrka så jag tycker ju att kanalerna borde dyka upp i listan iaf. Jag har uppdaterat satellites.xml och har prövat på manuell sökning mot transpondern med bla tv4 hd utan resultat.

    Övrig nämnvärd info:

    - DM 7025 med nyaste Newnigma
    - Inställt på Konfigurationsläge=enkelt, Läge=singel, Satellit=thor, och skicka diseqc är nej
    - ca 80 cm parabol med 1 lnb direkt
    - Jag aldrig har hittat någon av dessa som ingår på dom sista 2 åren
    - Jag har flyttat 3 ggr och haft en "proffs" att ställa in parabolen varje gång
    - Ligger normalt på 80 - 85% signalstyrka.
    - När jag tog abonemanget för 3½ år sedan såg jag bla canal + hd osv.
    - Typ som att jag inte ser nån av hd kanalerna från thor6, bara från 5:an.
    - Hittar totalt ~500 - 540 kanaler lite beroende på väder

    Sist och slutligen har jag väl inte så stort behov av dom heller eftersom det ändå blir och hänga på scart kabeln men det skulle ju vara kul att se dom när dom ingår..

    *EDIT stavfel*

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Dm7025 har ej någon S2-tuner och kommer därför inte hitta eller visa några svenska hd-kanaler.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Liknande ämnen

  1. HD Box & Ingen signal på 2 kanaler
    Av WiENER i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 20:26
  2. ingen signal
    Av inke i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 00:35
  3. ingen signal
    Av Daarn i forum HTPC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 13:57
  4. Ingen Signal !!
    Av gunner i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 20:16
  5. [b]ingen signal på via s..[/b]
    Av ddenan i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 21:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss