Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: dm500s klon

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger

    dm500s klon

    har nyligen fått min dm500s klon.. det är bara ett litet problem och nu har jag sökt runt i snart 2 timmar utan framgång. det är ju så att den kommer med gemini i sig men jag kommer som sagt inte åt servern i blue panel, jag har läst att man kan byta URL i FTP-läge men filen useraddon.xml ligger ju inte där den ska finnas.. har försökt installera mgcamd manuellt men lönlöst.. vill helst slippa flasha, men om jag måste är det bara att ta en ny gemini för dm500 i filarkivet?

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av arsenal Visa inlägg
    har nyligen fått min dm500s klon.. det är bara ett litet problem och nu har jag sökt runt i snart 2 timmar utan framgång. det är ju så att den kommer med gemini i sig men jag kommer som sagt inte åt servern i blue panel, jag har läst att man kan byta URL i FTP-läge men filen useraddon.xml ligger ju inte där den ska finnas.. har försökt installera mgcamd manuellt men lönlöst.. vill helst slippa flasha, men om jag måste är det bara att ta en ny gemini för dm500 i filarkivet?
    Japp ladda ner ny image och flasha, men varför gemini på en dm500? Testa PLi som är mycket bättre på E1

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    okej får göra det, men nollmodemskabel är ju stenålder för dator yngre än 10 år.. hmm får leta efter en, tack för svaret

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av arsenal Visa inlägg
    okej får göra det, men nollmodemskabel är ju stenålder för dator yngre än 10 år.. hmm får leta efter en, tack för svaret
    Du behöver inte nollmodemkabel, flasha med flashwizard via nätverket.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    tack sleddog för din expertis, funkar finfint en snabb fråga bara.. boxen vill liksom anpassa sig i storlek när jag är inne i menyer och leker, den "hoppar å far" alldeles för ofta och jag uppfattar det som väldigt störande.. det var samma fenomen i gemini. vet du eller nån annan om man kan slippa det här?

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Gissar att du har bildformat- auto på din tv.
    Sätt den på något annat i så fall.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    de gav typ med sig så fort jag fick bild, skumt. nu letar jag text i en ny image jag inte riktigt hittar i, men man lär sig..

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    den här frågan kan komma att bli pinsam, men jag ställer den ändå.. hur får man igång texten i den här imagen? (PLi).. står ju "Sub" om man klickar OK när man är inne på en kanal.. men den är ju grå haha och jag kommer inte åt den..

  9. #9
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av arsenal Visa inlägg
    den här frågan kan komma att bli pinsam, men jag ställer den ändå.. hur får man igång texten i den här imagen? (PLi).. står ju "Sub" om man klickar OK när man är inne på en kanal.. men den är ju grå haha och jag kommer inte åt den..
    Installera Gsub så får du text, om du inte har ändrat lösenord på boxen.

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Hej

    Glöm ej att markera att starta gsub i "tjänster att köra" under system så startas gsub automagiskt

    //Anders

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss