Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: HTPC + Comhem :/

  1. #1

    HTPC + Comhem :/

    jag gråter. blir inte klok. jag letar som en galning hittar ingen info, kort stöds inte, alla har problem. inget verkar funka.. bara vissa kanaler fungerar.. en del får inte in 6an andra får inte in HD kanaler..

    Ska bygga HTPC, en komplett HTPC inklusive TV kanaler är det tänkt. Förmodligen i något mini itx format och jag undrar helt enkelt om någon har någon bra setup som fungerar för comhem? Med mini-itx får man förmodligen plats med PCI-E kort men ingen kortläsare, så länge inte både kommer i samma kort. Jag har tittat lite på USB lösningar, b.la. terratec H7 men det är skeptiskt. Är det någon som sitter på erfarenhet eller bara ett gott råd?

  2. #2
    Mitt tips är att vänta till våren / början på sommaren, enligt vad jag har hört från den "undre" världen så kommer det finns lite olika varianter på lösningar för Comhem+HTPC+HD.

    Annars är det väll bara att vänta tills det kommer ett TVkort med CI+ mottagare så kan skulle tex kunna använda Comhems HDTV modul i tvkortet och sedan få in HD kanaler, eller det kanske är en omöjlighet ? Någon med bättre koll?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @sodan10 skulle du kunna utveckla lite vad det är du hört om HD-kanaler till comhem?

    Menar du att det skulle vara möjligt att köra cardsharing med HD-kanaler till comhem?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  4. #4
    Det stämmer, givetvis inte 100% säkert men jag anser källan som relativt säker.

    Inget som vet något om någon lösning med HDTV Modulen i ett TVkort med Ci+?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss