Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kan man få igång Canal Digital i en DM500HD med Cardsharing fast med original Image.

  1. #1

    Kan man få igång Canal Digital i en DM500HD med Cardsharing fast med original Image.

    Kan man få igång Canal Digital i en DM500HD med Cardsharing fast med original Image?
    Jag vet att man kan få igång med andra image men nu är jag nyfiken på om man kan få igång det med original och inget annat....

    Jag har en CD inspelningsbar HD box och kort som fungerar men jag är verkligen inte imponerad av boxen och vill eventuellt se program på mer än en TV. Efter att ha skrapat ihop lite prylar här hemma och lånat en DM500HD från en polare så har jag nu följade som ger mig fungerande EPG men ingen bild.

    Kortläsare:MP 3.5
    Server:Ubuntu + NewCS 1.67 RC1 (hittar kortet och ser ut att fungera)
    Box...
    DM500HD,
    * original image
    * manuellt installerad mgcamd 1.35a ( som pratar med servern )
    * /etc/sattelites.xml fixad så att jag fått in Thor och kunnat gjort en kanalsökning och fått upp en massa kanaler i EPGn men ingen bild.

    Nu är jag väldigt grön på hur configfilerna ska se ut, det jag ändrat är i princip IP adresser allt annat är som det såg ut efter nerladdning från filareorna.
    På boxen så får jag upp följande (eller likartat enligt samma mönster) från mgcamd med jämna mellanrum.

    [mg0] -> ECM to newcamd 192.168.1.68:15000
    [mg0] <- CW from newcamd 192.168.1.68:15000 (532ms)
    [mg0] 532 msec -- Wed Mar 2 19:45:29 2011
    ===== Conax ECM on CaID 0x0B00, pid 0x0069 ======
    prov: 000000
    cw0:0 6A 16 7A FA F8 A9 ED 8E
    cw1:0 16 F4 D7 E1 93 FB 25 B3


    Vad jag skulle vilja ha svar på är?
    1. Går det med original image över huvud taget?
    2. Om ja, hur nära är jag?
    3. Vad ska ändras?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    1. Det som brukar vara problemet med originalimage är att det inte går att få till autostart av mgcamd. Att installera går tydligen eftersom du lyckats, men uppstartsscripten brukar ligga på den skrivskyddade delen av flashminnet och det brukar inte gå att editera dem för att få till autstart av t.ex. mgcamd.
    2. Du verkar ju vara väldigt nära av din utskrift att döma ser ju allt ut att funka, fast du får ingen bild?
    3. Vet inte vad som ska ändras, i din logg ser det ju ut som det funkar?

    Skulle tro att det bästa du kan få till med originalimage är att du lyckas installera och konfigurera mgcamd så att den funkar, men att du inte kan få den att autostarta utan måste startas med kommando efter att boxen varit avstängd.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss