Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 500HD vs 800HD SE?

  1. #1
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger

    500HD vs 800HD SE?

    Som rubriken lyder, är småsugen på HD box, men vad är den stora vesentliga skillnaden mellan dessa boxar?

    vad jag kan se (men jag har väl missat något?) är det samma processor, samma flash etc. det som jag hittar som skiljer sig är USB, en display samt antalet kortläsare???? vad mer? vad får jag för den där extra tusenlappen???

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Du får även möjlighet att koppla in en intern hårddisk i DM800HD SE, själv kör jag med DM500HD och e-SATA tanken med det var att då har jag en "lös" hårddisk som lätt går att flytta mellan hemmet och sommarstugan.

    Hade jag själv fått välja box idag så så hade valit blivit DM800HD SE, men nu väntar jag DM7020HD istället

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Jag testade en tjugotal mottagare igår och DM800SE är snabbare i både menyer och vid kanalbyten. Att den är snabbare än 500HD i menyer är väl egentligen ingenting att hänga upp sig på då 500HD är duktigt snabb. Kanalbyten mellan Canal Digitals HD-kanaler är däremot något som gör DM800SE till en mycket trevligare box.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Efter att ha kört igenom nästan alla boxar Dream-Multimedia har att erbjuda så kan jag faktiskt säga att DM800SE är en riktigt fullträff. Allt klaffar och fungerar som det ska. Den snabba uppstarten, hastigheten vid kanalbyte, media spelare och möjligheten till hårddisk gör den till en jävligt bra mottagare för de priset

    Visst hade dvd/blueray spelare varit najs, men ja då kopplar man in det via usb och kör Man betalar ju inte det dubbla bara för att få en DM8000 med dvd spelare inbyggd :P
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Låter konstigt är du säker på DM500HD och DM800HD SE byggde på samma image ? Det är ju samma propp i båda burkarna.
    Det skiller ju en del mellan dom olika imagarna...

    Villken butik har så många motagare uppmonterat btw ?

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Alla images bygger på samma grund, enigma1 eller enigma2. Sen är det bara hur dom är kompilerade som är specifikt för varje box.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Sant men jag tänkte mer på "klägget" som man oftas häller ovan på enigmaX tex GemeniProject1,2,3 dom kan ju till och med vara skrivna
    i olika programeringsspråk...

  9. #9
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Sant, men det är oftast samma det också från alla olika image team. Dom slänger ner en cvs och slänger på sina grejer och kompilerar sen för den boxen som imagen ska vara till.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss