Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 58

Ämne: Angående Cardsharing

  1. #41
    God morgon på Er !
    Jag misstänker att IP adressen du syftar på är "<udp_host>192.168.1.10</udp_host> " Den ingår inte i mitt nätverk. Aktuella IP-adresser är 169.254.27.36 (Server) 169.254.27.37 (Client) Jag har inte ifrågasatt denna adress då allt fungerade med ovanstående inställningar i förrgår. Jag har givetvis pingat nätverket och har kontakt med alla enheter.

    Om vi återgår till "<udp_host>192.168.1.10</udp_host> " i filen newcs.xml (Servern) Så är "host" i min värld servern, ska jag byta ut denna IP-adress

    Mvh // Shas

  2. #42
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nej, det var 169.254.x.x adresserna som jag tyckte var skumma.
    <udp host> adressen spelar ingen roll vad det står där. <udp host> handlar om i fall du vill skicka loggen från newcs till en annan maskin.

    Är det bara Mutanten som har problem? Funkar det på 400S?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #43
    God morgon Atomized

    Jag har själv tilldelat dessa adresser manuellt för att få alla adresser på en rad dvs jag har utgått från min PC

    Nu ska vi se i min värld så är endast IP-adress och nätmask av intresse. Jag har således ingen Router utan en switch, allt annat "rappel" har jag nollat.

  4. #44
    Båda två fungerar om kortet sätts i....

  5. #45
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Shas Visa inlägg
    Båda två fungerar om kortet sätts i....
    Så allt fungerar nu då...?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #46
    Vet inte om detta är av intresse men ungefär varannan sekund "swoppar" hårdisken på 400:an Det har den inte gjort förut. Jag har uppfattat det som den sänder sina "paket"

  7. #47
    Nu blev det lite fel ;-) Vad jag menade är att båda burkarna fungerar separat med kort....

  8. #48
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    "cardsharing-paketen" som kallas ECM:er sänds c:a var 10:e sekund. De är mycket små, innehåller bara några byte data.
    Om din hårddisk visar aktivitet varannan sekund så tror jag inte det har med cardsharing att göra. Kanske har du timeshift aktiverat?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #49
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Troligen anledning till att de endast fungerar separat är p.g.a. att du använt det du kallar ip-adresser, som inte är ip-adresser utan adresser som Wintendo ger en maskin som inte har kontakt med dhcp servern...
    Om du nu använder fasta/statiska ip-adresser på ditt nätverk så ändra alla adresser till 192.168.0.xxx (OBS sätt inte xxx till 1 eller 255, sätt det till ett värde mellan 2-254) istället
    Netmask sätter du till 255.255.255.0.
    Gateway (Vägen ut till internet, d.v.s. din routers adress) brukar vara 192.168.0.1
    Det får inte finnas en enhet på nätverket med samma adress för då får du problem...

    Edit: För att dubbel kolla hur ditt nätverk ser ut rekomenderar jag dig att göra följande.
    Jag utgår ifrån att du troligen har någon slags router på nätverket.
    Och du har troligen även en dator med något slags MS Operativ.
    På din dator gör du följande: klicka på "Start knappen" nere till vänster.
    Sedan klickar du i text fältet/sökfältet i start menyn och skriver där cmd, tryck sedan enter eller klicka på OK knappen.
    Nu kommer det upp en svart promt på skärmen, i den skriver du ipconfig och tryck sedan enter knappen.
    Där ska du ha en rad där det står ip-adress, vad är denna?
    Senast redigerad av Minime den 2011-03-18 klockan 09:46.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  10. #50
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Shas Visa inlägg
    Nu blev det lite fel ;-) Vad jag menade är att båda burkarna fungerar separat med kort....
    Då får du kolla att newcamd.list på klienten verkligen pekar på din servers IP-adress och att portnummer, passord m.m. stämmer. Den här newcamd.list som du postade förut skall stämma på klienten och passar till den newcs.xml du postade förut:

    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS = 169.254.27.36 10000 User1 Pass1 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
    CWS = 169.254.27.36 10001 User1 Pass1 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss