Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: mgcamd 1.35a i OpenPLi v1.0 för DM7025

  1. #1

    mgcamd 1.35a i OpenPLi v1.0 för DM7025

    Har installerat mgcamd 1.35a i OpenPLi v1.0 i min DM7025+. Har fått hjälp här på forumet att installera det och har kunnat kontrollera att filerna hamnade på rätt ställen.

    När jag tittar i imagemenyn på boxen för softcams/CI finns inget att välja. Den hittar inte mgcamd 1.35a.

    Någon som har en idé om varför?

  2. #2
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Om du har installerat openpli-mgcamd-1.35a.tar så verkar det inte finnas med nåt start script, redigera ett som du kanske har i boxen, kör inte själv med pli i min 7025 så jag vet inte vad scriptet ska ligga

    edit: såg att det låg ett i filen /etc/init.d/softcam.mgcamd

    Kolla så att du har attribut 755 få filerna
    Senast redigerad av optimal den 2011-03-26 klockan 09:45.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av optimal Visa inlägg
    Om du har installerat openpli-mgcamd-1.35a.tar så verkar det inte finnas med nåt start script, redigera ett som du kanske har i boxen, kör inte själv med pli i min 7025 så jag vet inte vad scriptet ska ligga

    edit: såg att det låg ett i filen /etc/init.d/softcam.mgcamd

    Kolla så att du har attribut 755 få filerna
    Tack för svaret! Jag installerade först Mgcamd1.35a E2 ( ipk ) från filarkivet och det var med denna fil jag inte ens kunde välja mgcamd i softcam / CI i menyn. Den fil du refererar till som Minime har laddat upp är främst för DM800 men jag har testat den också. Och se på f-n, då är mgcamd helt plötsligt valbar i softcam/CI i menyn. Dock fungerar det inte.

    Jag kan inte hitta någon fil som heter softcam.mgcamd i /etc/init.d men dock en som bara heter softcam. Den ser ut som följer:

    #!/bin/sh
    case "$1" in
    start)
    sleep 3 ; start-stop-daemon -S -b -x /usr/bin/mgcamd
    ;;
    stop)
    exec start-stop-daemon -K -R 2 -x /usr/bin/mgcamd
    ;;
    restart|reload)
    $0 stop
    sleep 1
    $0 start
    ;;
    version)
    echo "1.35a"
    ;;
    info)
    echo "mgcamd 1.35a"
    ;;
    *)
    echo "Usage: $0 start|stop|restart"
    exit 1
    ;;
    esac
    exit 0

    Jag har inte koll på vad attribut är. Var ändrar jag det? Några förslag på hur jag kan gå vidare?
    Senast redigerad av vitaudi den 2011-03-26 klockan 19:40.

  4. #4
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    attributes stavas det visst.. jag använder DCC och högerklickar på filen och väljer attributes "rättigheter till filen" välj 755

  5. #5
    Framstegen sker gradvis...efter att jag installerat openpli-mgcamd-1.35a.tar så såg jag ju inte softcam.mgcamd i /etc/init.d. Däremot hade jag en mapp som hette softcam. Jag ändrade attribut i den mappen till 755 och vipps så fanns softcam.mgcamd...jag fattar inte detta riktigt men det känns ju som att jag är på rätt väg...dock ingen bild ännu.

    Går det att kolla på något sätt att mgcamd funkar som det är tänkt?

  6. #6
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Starta mgcamd i "shellen", d.v.s. telnet till boxen, se dock till att döda mgcamd prosessen först, så här gör du:
    Döda mgcamd
    Kod:
    ~# killall mgcamd
    Sedan startar du MgCamd med kommandot:
    Kod:
    ~# mgcamd
    Du måste troligen konfigurera newcamd.list filen så den passar till den servern du ansluter mot.
    då uppgifterna inte stämmer i den filen...
    newcamd.list finns i /var/keys
    Senast redigerad av Minime den 2011-03-26 klockan 22:14.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  7. #7
    Nej, newcamd.list var inte problemet. Har fått hjälp av polare att göra server av min ena box och klient av min andra box. Men av någon anledning valde han gamla versioner av alla program han la in. Han själv kör NewCS via Windows och kör då en äldre variant för att dessa tydligen funkar bättre då. Men på min box är det Linux. Installerade nu senaste NewCS och har nu bild på klienten.

    Din mgcamd löste det hela (med ändrade attribut). Tackar!!!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss