Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Finns det några gratiskanaler på Thor, Sirius, Hotbird och Astra?

  1. #1

    Finns det några gratiskanaler på Thor, Sirius, Hotbird och Astra?

    Ska beställa en sådan här tänkte jag.

    http://www.digitalboxen.com/visaenpr...php?artnr=0538

    Nu undrar jag om jag kan få in några gratiskanaler på dessa 4 satelliter?

    /vhek

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    http://se.kingofsat.net/

    Klicka på valfri satellit, bocka i att bara visa FTA-kanaler
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Generellt kan man väl säga att det finns knappast några nordiska gratiskanaler att titta på. På Thor och Sirius finns väldigt få fria kanaler, någon religös och några östeuropeiska tror jag.
    På Astra 19E och Hotbird finns det gott om fria kanaler, mestadels tyska men även andra från alla delar av europa. Fria engelskspråkiga kanaler är det inte så gott om men några finns.
    Allmänt skulle jag säga att det knappast finns några fria kanaler som är intressanta för medelsvensson att titta på. Är man däremot intresserad av andra länders kultur och språk så finns det en hel del.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    På ASTRA finns nästan alla tyska TV-kanaler som finns, alltså även kanaler som Eurosport och MTV finns okrypterade. Det är alla med tyskt prat. Det finns som ovan skrivits en hel del specialkanaler för kultuknuttar och sprtsfanatiker samt ekonomer. Oftas om jag vill se någon fotbollsmatch eller likande som i Sverige bara finns på Viasat fotboll eller någon av de andra för dyra betalkanalerna brukar den oftast finnas på någon av de vanliga tyska kanalerna.

    Hotbird är speciell. Det finns en oerhörd massa FTA-kanaler på alla möjliga språk. Är en upplevelse att zappa sig igenom. Finns stor chans att fastna inför program man/kvinna aldrig trodde sig vilja titta på. Finns en del franska kanaler på HOTBIRD och någon på ASTRA.
    Thor och ASTRA4 (tidigare SIRIUS) har en del intressanta FTA-program, mestadels från de baltiska länderna. Kan också hända att det finns möjlighet att välja engelsa/amerikanska som språk.

    Helt klart värt att sätta upp en europaparabol stället för enbart en parabol med en LNB.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss