Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: DM500s trasig tuner eller trasigt nätverkskort?

  1. #1
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger

    DM500s trasig tuner eller trasigt nätverkskort?

    Hej har en 500 som beter sig dumt!

    Vid sattelit byte, från cd till via t.e.x. får jag "kanalen kunde inte hittas" brukar komma efter ett tag eller vid camd omstart, bläddrar jag lite fram och tillbaka så hoppar kanalen igång.

    Har uteslutet switch och kablage genom att prova med annan box och det funkar prickfritt då, har flashat om flera gånger med olika image men med samma resultat!

    vad är trasigt tror ni och går det att laga? hur?

    tacksam för hjälp och ideér
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  2. #2
    Medlem truckiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    2 gånger
    Detta är ett standard problem med dm500s, Prov att byta switchen till ett annat fabrikat, så kanske det fungerar bättre. Har du otur måste du även byta fabrikat på lnb med. Prova t.ex. märket "Edison" som finns hos digisat.se. Det har löst mina problem......

  3. #3
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Tack för ditt svar truckis men det har funkat med samma grejjor i flera år och på min andra lina och switchen är det samma sak med denna box!
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  4. #4
    Medlem truckiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    2 gånger
    okej, men felmeddelandet: "kanalen kunde inte hittas" har väl knappast med nätverket att göra ??

  5. #5
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Nej just det :=) har du ju väldigt rätt i......
    Tunern då eller diseq styrning som ballat ur?

    Eller så är det som du sa och jag kan ha sån tur/otur att min andra koax lina och switch är en som "passar" DM500?
    Vill dock minnas att det gått bra tidigare och längre tillbaka med en annnan 500 också utan problem......
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  6. #6
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    Du skulle kunna testa detta: http://img366.imageshack.us/i/q72mosfetkpr.jpg/sr=1

    b.r

  7. #7
    Hej!

    Jag har samma problem med min DM500S. Har provat två olika switchar med samma resultat. Jag går in på CD efter kanal sökning och kanalerna fungera men efter att kollat på en viasat kanal kan inte CD kanalerna åter fås. Måste bota om eller göra en ny kanalsökning.
    Förslag på åtgärd?

  8. #8
    SPAUN switchar ska fungera bra på Dreamboxar.

  9. #9
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Rust Never Sleeps

  10. #10
    Vad gör detta för nytta? Har lite av samma problem. Det kan gå en till två veckor utan problem sen dyker bekymret upp.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss