Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Installerat Dreambox 800 HD se

  1. #1

    Installerat Dreambox 800 HD se

    Hej!

    Jag har fått igång min nya elektronikpryl här hemma och har lyckats med att få igång det mesta... utom bild

    Jag har ett standard-abonnemang på canal-plus, med de flesta kanaler. Har lagt till rätt satelliter, Thor och Intelsat.
    Uppdaterat kanallistor.
    Jag kan bläddra mellan kanalerna, men får bara fram infon om kanal och vilket program som visas för tillfället. Ingen bild. Förutom på Swedebank-Kanalen och The Poker Channel. Antar att det är mitt smartcard som inte kan avkoda kanalerna.

    Jag hittar inget som jag kan testa mer nu.

    Vad jag kan svara på:
    -Hur man installerar en hårddisk
    -Hur man hittar kanaler
    -Hur man installerar plugins

    Hittar bara en tysk manual, finns det någon på engelska. Min tyska är inte speciellt bra...

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Låter som att du inte har installerat någon emu/cam för att läsa kortet?
    Vilken image har du på boxen? Är det en Dreambox original så måste du byta ut Dreams originalimage mot någon annan som det går att installera cam:ar i.

    För att förtydliga, en Dreambox kan bara läsa ditt programkort om du har installerat programvara som gör det möjligt. T.ex. newcs/mgcamd eller oscam.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Eller cccam 2.2.1

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss