Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dm 800 hd Textmoduler sökes.

  1. #1

    Dm 800 hd Textmoduler sökes.

    Hej jag har en DM800 hd med nabilosoft black hole och CCcam. ligger på Thor/sirius

    Frågan Jag har är kan man få en textmodul som är på Portugisiska till främst filmer??
    Någon som vet?

    Mvh /Gustaf

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vad gäller textning av TV-program så finns det två typer.

    1. "Inbränd" text. Som i våra vanligaste kanaler SVT, TV3, TV4 m.fl. Textremsan läggs in i bilden och sänds som en del av bilddatat. Den textningen går inte att ändra eller stänga av.
    2. "Separat" text. Textningen sänds i en egen dataström skild från bilden. T.ex. Discovery Science, Canal+ m.fl. De flesta filmkanaler har denna typen av textning. Man kan sända flera olika textningar (språk) i flera olika datakanaler. I mottagaren kan man välja vilket språk man vill se textningen på eller stänga av textningen helt.

    MEN, de nordiska kanaler som sänder textning enl. typ 2 sänder inte textning på ALLA språk. Som regel finns det dataströmmar med textning på de nordiska språken. Kanske nån gång med engelsk textning. Textning på portugisiska trar jag aldrig jag har sett.
    Så för att kunna se textning på ett visst språk måste programföretaget lägga med textning för det språket i sändningen. Det går inte att lägga till valfritt språk genom någon slags "modul" i mottagaren.

    Jag kanske missförstod dig? Men så funkar det i alla fall.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Nej Du svarade på frågan. Då är det ty C+ och viasat som åste lägga med det i data strömmen om man ska kunna "aktivera" den.... Troligtvis då så kör nog inte C+ eller viasat ut det. Tack för Ditt svar.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss