Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Välja vilken tuner som ska användas?

  1. #1

    Välja vilken tuner som ska användas?

    Jag har en dm800hd med usbtuner från sundtek. Tänkte kolla om man kan välja vilken tuner som ska användas, tex vid inspelning eller streaming? Alltså när jag streamar till en dator med tex dreamstream och byter kanal så byter den på tvn också. Hade den använt usbtunern då istället när den ansluter till boxen istället för orginaltunern hade den inte ändrat. Samma sak vid inspelning att den automatiskt använder usbturnern till det?

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Vilken tuner boxen väljer beror på din kanallista. Väljer du SVT1 via satellit väljs satellit-tunern och vise versa...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Om man har s tuner och usb s tuner,vad händer då?

  4. #4
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Om tuner 1 används (boxens tuner) väljs USB tunern automatiskt när man bytet till en kanal som ligger på en annan frekvens...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  5. #5
    Får de inte riktigt att stämma.. Jag menar att tjejen här hemma sitter o ser på en film-kanal, sen vill jag titta på tex. fotboll på en annan och börjar streama från min dator, då kommer automatiskt den kanal hos ser på, på tvn. När jag sedan byter kanal på datorn så byts hennes också, och då måste hon byta till sin film-kanal på boxen och DÅ sätts USB-tunern igång.. Går det inte att ställa in att tex. all inspelning samt externa-streamningar från tex datorer kör igång på usb-tunern direkt, så slipper hon bli arg över att det byts kanal? :-)

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    tror det ska finnas ett alt. där man väljer att inspelning alltid har förtur.. testa att bocka ur den för att så kanske det som streamas/spelas in går över tuner2.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss