Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nån speciell plugin till dubbla s2 tuners?

  1. #1

    Nån speciell plugin till dubbla s2 tuners?

    Halloj
    är nybörjare på detta så jag skulle behöva lite hjälp, har en miraclebox med dubbla s2 tuners och har dubbla lnb twin huvud använder mgcamd, men så fort jag börjar spela in och bytar kanal kommer texten "krypterad kanal" upp, så min fråga är måste jag ha nån speciell programvara för att kunna titta på kanalerna på tuner 2 medans jag spelar in på tuner 1.
    tacksam för svar.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    För det första, du har postat i helt fel forum. Dettar har med Miraclebox att göra. Därför är tråden flyttad!

    Vidare. Nopp, det fixar mgcamd utan problem. Dock måste du se till att kontot du använder dig av har möjlighet att logga in mer än 1 gång samtidigt på din server. Annars fungerar det inte.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Med risk för att bli lite idiotförklarad menar du att den filen med anv uppg ska se ut på ett speciellt sätt eller att servern jag är ansluten till ska va konfiguerad på ett speciellt sätt?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Servern (som du har hemma) måste tillåta flera anslutningar från din user.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    elmek
    Gäst
    Intressant det här med flera anslutningar, ska man då bara skriva i oscam.user uniq = 0 eller ska man ha nåt mer.

    Det kan bli hur praktiskt som helst.

  6. #6
    Jag får ingen signal på tunner 2. Va ska jag ha för inställningar på boxen. I saterllitkonfigurationer på DiSEqC-läger när jag har 2 huvud och en DiSEqC switch och en kabel ner till motagaren?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss