Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Köpa en DM800 SE eller DM8000?

  1. #1
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger

    Köpa en DM800 SE eller DM8000?

    Är det bättre att skaffa en DM800 SE för att den är nyare än en DM8000? Vad jag tänker på är att DM800 SE släpptes för inte så länge sedan och kanske har bättre och nyaare teknologi än en DM8000 som har släppts för ett bra tag sedan. Jag ser ju att de båda har en likadan processor och att man kan köra fler än 1 tuner på DM8000, men om priset inte är avgörande vad skall man välja utifrån om man vill ha en ny teknologi

    /kerm
    Vu+ Solo SE Version 2

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Stod inför samma val och det blev en 800 SE för jag kom fram till att jag har ingen nytta av dubbla tuners
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  3. #3
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Jag tänkte kanske att skaffa Alex istället till min HD PVR-1000C, det kanske skulle vara en bra lösning...
    Vu+ Solo SE Version 2

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Alla Comhems HD-boxar kräver pairing och det kommer inte att fungera med Alex.

  5. #5
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    mikael, menar du att det även in te kommer att fungera med SD kanaler? Eller menar du att HD kanalerna inte kommar att fungera?
    Vu+ Solo SE Version 2

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av kermith Visa inlägg
    mikael, menar du att det även in te kommer att fungera med SD kanaler? Eller menar du att HD kanalerna inte kommar att fungera?
    SD kanaler fungerar men ej HD förutom SVT HD hos comhem..

  7. #7
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    tack bulle
    Vu+ Solo SE Version 2

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Nja, såvitt jag vet så kräver alla Comhems HD-mottagare pairing oavsett om man tittar på SD eller HD-kanaler. Pairingen är en del av initieringen som görs när man startar mottagaren, vilket innebär att en pairad mottagare inte kan användas (med cardsharing) ens för att se SD-kanaler.
    Senast redigerad av mikaelk den 2011-07-07 klockan 08:26.

  9. #9
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mikaelk Visa inlägg
    Nja, såvitt jag vet så kräver alla Comhems HD-mottagare pairing oavsett om man tittar på SD eller HD-kanaler. Pairingen är en del av initieringen som görs när man startar mottagaren, vilket innebär att en pairad mottagare inte kan användas (med cardsharing) ens för att se SD-kanaler.
    Nej men ajfasen. Stmmer detta allstå? Är det någon som har en HD Box med Alex?
    Vu+ Solo SE Version 2

  10. #10
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kermith Visa inlägg
    Nej men ajfasen. Stmmer detta allstå? Är det någon som har en HD Box med Alex?
    NEJ! Det stämmer inte. SD kanaler och SVT1/2 HD funkar i alla mottagare och går att dela ut till andra boxar!
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss