Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dreambox 800c Störningar när DVI-HDMI används??

  1. #1

    Dreambox 800c Störningar när DVI-HDMI används??

    Hej,

    Har försökt att kolla runt på forumet gällande mitt problem men tyvärr inte funnit något.

    Jag har en dreambox 800c och kan inte speciellt mycket om dreambox.

    Använder : mgcamd 1.35a gemini och har canal digital (gothnet).

    När jag använder svideo kabel så fungerar alla kanaler, vissa kanaler har hög Ber ca 20 000 men andra ligger mellan 0-100, men jag kan se alla kanaler.

    När jag kopplar in DVI-HDMI med den kabel som jag fick med boxen, så kan jag inte se någon kanal (kan se lite, men bilden hoppar bara runt), BER hoppar upp till 50-60k.

    Förmodar att jag skulle kunna fixa en ny antenn sladd som är lite bättre än min gamla (kan det påverka så mycket med annat uttag?), men hur kan det komma sig genom att jag bara byter uttag från svideo till DVI inte kan se på några kanaler?

    Väldigt tacksam för input.

    //A

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    BER > Skall vara = 0 och inget annat, dålig insignal -> dålig funktion på boxen. Se till att du har premium kablage till antennuttaget.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Tack för svaret. Ska prova att köpa en bra kabel. Tyckte det bara va konstigt när BER varierade så kraftigt beroende på om det va s-video(bra) och DVI(mkt dåligt). Men återkommer här om det inte fungerar med en ny kabel.

    /A

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Troligen har du en för lång och/eller för dålig antennkabel. Om signalkablar inte är riktigt jordade kan de störa varandra, viket gör att du får dålig/ingen bild. Det kan också vara dumt att ha utrustning som avger magnetfält i närheten.

    I satellitvärlden är trådlösa telefoner ett gissel då de påverkar signalerna ikabeln mellan LNB och mottagare. Det kan finnas någon utrustning som påverkar kabelTVnät.

  5. #5
    Köpte ny kabel och givetvis så löste det problemet, allt fungerar grymt . Min gamla kabel va dock ny, men måste varit riktigt kass.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss