Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Oscam + Alex2 problem

  1. #1

    Oscam + Alex2 problem

    Jag kör oscam med en Alex2 (2.20) sittandes i en CA-modul (varianten som klarar MPEG-4 kanaler) i en Sony TV. Det funkar delvis. Problemet är att när jag sätter på TVn efter att den varit avstängd en längre stund (t ex över natten) så får jag ingen bild utan kortfel. Om jag då tar ur kortet och trycker in det så kommer bilden... Då funkar det hur bra som helst. Kan även stänga av och sätta på så funkar det.

    Någon som har en idé om vad detta kan bero på?

    I övrigt så har jag en acamd klient i en pc och en cccam + mgcamd i min dreambox 8000 som fungerar helt utan problem.

    Kan förstås posta hur min konfiguration ser ut men vet inte vilka delar som är intressanta i så fall?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Keep Alive = 30

  3. #3
    Tack! Jag provar och återkommer.

  4. #4
    Problemet löst med Keep Alive = 30

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Av ren nyfikenhet, vad har keep alive att göra med att det skulle bli kortfel vid uppstart av den inbyggda cam modulen i tvn när den varit avstängd en längre tid?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Kort svar:
    Genom att aktivera keep alive hålls förbindelsen mellan Alex och servern uppe även om inga ECM skickas. En del servrar stänger ner inaktiva connections. Om förbindelsen stängts ner tar det lite för lång tid att återupprätta den när TV:n slås på och CA-modulen tycker då att det är kortfel.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss