Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem med kortet inne i en DM800(sim ??)

  1. #1

    Problem med kortet inne i en DM800(sim ??)

    Hej
    Har ett problem med en DM800 klon jag har, efter att den har vägrat starta med Error CA i displayen så trodde jag att
    den måste blivit något fel i imagen för den och provat att lägga in en ny image (såklart en för kloner).

    Att hålla in knappen på framsidan vid uppstart för att den skall gå att lägga in nätverket går ej -den vill bara boota upp som vanligt

    Dreamup med seriell kabel resulterar i att den visar ett ipnummer på displayen som man kan ansluta sig till på och får in den nya imagen men den säger nåt med 2nd boot loader vid nästa uppstart

    Jag misstänkte att det var något knas med sim kortet inne i boxen och provade med ett kort från en fungerande likadan maskin och då startade den snällt upp.

    Så min fråga är var kan man få tag in nya sim kort till kloner eller kan man programmera om min felaktiga.
    Har kollat runt men bara hittat sk. Ferrari kort och undrar om man kan använda dessa på en klon från mydalle.com

    Har uteslutet dålig kontakt med kortet med rengöring av kort och hållare

    MVH

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    42
    Tackad
    5 gånger
    Ja det går bra att använda Ferrari kort

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss