Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Byta LNB på Canal Digital parabol?

  1. #1

    Byta LNB på Canal Digital parabol?

    Jag ska skaffa Canal Digital Familjepaket och behöver ett twin LNB för att samtidigt kunna spela in en kanal och titta på en annan på den Vu+ Duo jag tänkt skaffa när parabolen väl är installerad. Finns det någon som vet om Smart Titanium TTX Twin LNB passar på den parabol som ingår i CD familjepaket?

    En annan sak. Hur gör man egentligen med kablarna från parabolen? Det måste väl borras ett hål i ytterväggen för att få igenom kablarna, men hur gör man sedan? Sätter man någon sorts antenndosa på väggen och drar kortare anslutningskablar dit från boxen, eller låter man två långa kablar komma in i vardagsrummet direkt ur väggen och ansluter dessa till boxen? Det senare alternativet utan dosa på väggen verkar spontant lite amatörmässigt, med vad vet jag som är newbie på det här med paraboler och satellitboxar.

  2. #2
    Canal Digital skickar med quad lnb tillsammans med parabolen.
    Du kan antingen borra hål eller använda https://www.clasohlson.se/Product/Pr...x?id=164024881 för fönster. Vägguttag eller kablar direkt in i boxen är väl upp till dig själv.
    Senast redigerad av buggy den 2011-09-18 klockan 11:15.

  3. #3
    Smart Titanium TTX Twin passar utan problem.. du måste dra två kablar in till boxen eller så kan du använda en sån här http://www.satpro.se/default.asp?id=...28&ucat_nr=103

  4. #4
    buggy, är du säker på att man får en quad LNB med ett vanligt CD familjepaket, alltså att det inte bara gäller för CD:s multiabonnemang?

  5. #5
    Nej, är inte säker. Men vänta med att köpa lnb tills du fått deras parabolpaket levererad.

  6. #6
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Du får ett quad om du beställer deras multiabb, annars får du ett singel
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #7
    Som sagt, man ska få med ett QUAD huvud om du köper PVR box. Borra ett 8mm hål i väggen och sedan dra igenom kabeln, sen rätt in i boxen. Sätt den med listen med lite klammer. Se till att du gör en böj neråt på kablarna innan du kör in dem i väggen för att fukten ska rinna av kablarna..

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Vill du inte borra finns det särskilda övergångar som passar för fönster och dörrar. De finns hos de alla satellithandlare och mänga elektronikaffärer.

  9. #9
    Tack alla som svarat på mina frågor!

    Jag ringde Canal Digital och frågade om LNB, och enligt deras tekniska kundsupport skickar dom bara ut LNB med fyra utgångar idag, alltså även för ett vanligt familjeabonnemang utan inspelningsbar box. Jag har beställt abonnemanget, Vu+ Duo, HDD, fönstergenomgångar och en del andra prylar. Vi får väl se om beskedet från CD angående quad LNB stämmer när paketet från dom anländer.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss