Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Internet till DM600c / Text tv

  1. #1

    Internet till DM600c / Text tv

    Hallå

    Jag har problem med internet till min dreambox DM600c ända sen jag flyttade till ett hus med internet från comhem, det som händer är att ibland när jag har tittat på någon kanal inom basutudet som tv4 och sen byter jag till Tv4 Fakta så måste jag antingen starta om camd:en eller vänta någon minut så hoppar bilden och ljudet igång.

    Det känns som att mitt routermodem inte ger ifrån internet till boxen hela tiden, hur kan man ändra det? Är det i boxen eller är det routermodemet från comhem?

    Samt nu på senare tiden så kan jag inte titta på Text-tv genom boxen det enda som kommer fram är den nedersta raden på tv:n där det är 4 olika färger och siffror i varje färg. Vad beror detta på och hur löser jag det?

    Jag vet att första frågan skulle kanske legat inom en annan avdelning på forumet men det har ju med dreamboxen och göra så jag chansar på att det är okej att lägga den här.

    Tacksam för all hjälp
    Mvh Insane

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Start
    Kör
    CMD
    ping sunet.se -t
    OK

    Om du får *Request timed out.* innebär att din internet lev har problem som troligen är under åtgärdning proccess.

    Här är ett exempel på hur det bör se ut
    C:\>ping http://www.sunet.se -t

    Reply from 192.36.171.155: bytes=32 time=63ms TTL=59
    Reply from 192.36.171.155: bytes=32 time=71ms TTL=59
    Reply from 192.36.171.155: bytes=32 time=50ms TTL=59
    Reply from 192.36.171.155: bytes=32 time=66ms TTL=59
    Reply from 192.36.171.155: bytes=32 time=74ms TTL=59
    Reply from 192.36.171.155: bytes=32 time=62ms TTL=59
    Reply from 192.36.171.155: bytes=32 time=60ms TTL=59

  3. #3
    Men internet fungerar klockrent till min dator så varför ska jag göra detta?

  4. #4
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    i filen newcamd.list så lägger du till CWS_KEEPALIVE = 30 och starta om boxen.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    i filen newcamd.list så lägger du till CWS_KEEPALIVE = 30 och starta om boxen.
    Vad gjorde detta för något?
    Håller den igång internet längre?

  6. #6
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Håller igång nätkopplingen. Behövs på vissa routrar som stänger ner kopplingen om den är inaktiv och sedan klarar inte boxen att återuppta den automatiskt. för dig kommer det garanterat att hjälpa.

  7. #7
    Tackar det verkar hjälpa

    Ang. text-tv:n så har jag löst det genom att gå in på expertinställningar och bocka i disable internal teletext
    Senast redigerad av TheInsane den 2011-09-23 klockan 06:55.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss