Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Byta bootlogo på Gemini 5.1 ?

  1. #1

    Smile Byta bootlogo på Gemini 5.1 ?

    Hej!

    Jag försöker byta bakgrundsbild (bootlogo) på min Dreambox DM 800 med Gemini 5.1 som image.

    Någon som vet hur man kan göra detta?

    i mappen boot/ ligger bilderna, dock är det ett read-only-system som det kallas, så det går alltså inte att redigera verkar det som.

    Kod:
    error chmod: bootlogo.jpg: Read-only file system

    Har även testat ett program som heter "Dreambox Logo Tool" men den säger något om att jag måste ställa in min dreambox för multi-boot innan jag kan använda denna funktion vad nu det betyder.


    Tack för hjälp!

    mvh
    (dreambox är väl frihet...)

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Dream_Logo_Generator (DLG 0.2) googla

  3. #3
    wow tack så mycket!

    Tack tack crille44!

    mvh

  4. #4
    Vet ni om det går att ändra på "alla" bootlogos ?

    Just nu ser jag först en Gemini project wallpaper.. sedan kommer min egen.

    Tack!!!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    lite knöligt den ligger typ i kernel, kom inte ihåg på rak arm hur man gjorde men det går, kanske nån linuxsnubbe kan hjälpa dig

  6. #6
    hehe äsch skit samma tack så mycket!!

    Har en annan fråga angående hur man gör så att vissa inställningar (ecm info m.m i info-rutan) är kvar efter reboot.. men det ska jag nog fråga i en annan tråd.

    Tack igen!

    mvh

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    sådan info brukar vara i skinnet, en del skin kräver secondInfobar för att visa det, sen har du settings för timeout på visningen eller stänga vid tryck på ok knappen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss