Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: DM800-klon dör efter ett tag

  1. #1

    DM800-klon dör efter ett tag

    Hej,

    jag har en ny DM800-klon som efter ett tag (20-30 min) helt plötsligt dör och visar en helt grön skärm. Det går inte att göra någonting, men om jag rycker ur strömkabeln och sätter i den igen, så bootar boxen upp som den ska och allt fungerar i ytterligare 20-30 minuter.

    Kör newnigma2 3.2.1.

    Har märkt att det är ett SIM210 i boxen och inte sim2.01, men det funkade att flasha newnigma2 för sim2.01, så jag tror inte det har något med felet att göra?

    Vad kan vara fel? Tacksam för hjälp!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Kyla !! Byt fläkt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Det verkar inte vara värmeproblem.
    Har satt en 120mm fläkt ovanpå och den dör fortfarande.
    Just nu har det blivit så att den t.o.m dör vid bootningen.

    Har provat flasha newnigma2 3.2.2, men ingen skillnad.

    Några fler förslag?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Annan PSU ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Testat annan/fungerande PSU nu, men samma sak. Grön bild efter ett litet tag.

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Skulle kunna vara nått problem med tunern eller någon elektronisk komponent som strullar faktiskt. Var vet jag inte dock, kloner är som dom är tyvärr :/
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Lånar denna tråd lite då jag har en 800-klon med samma problem. Startar upp perfekt men hänger sig och tappar bilden när den blivit varm. Har tagit bort fläkten i min box så det kommer ju inte direkt som en överraskning men den har ändå gått över ett år utan fläkt trots att jag även har hårddisk monterad. Har provat att sätta tillbaka fläkten men det hjälper inte. Förmodligen någon elektrisk komponent som gett upp.

    Frågan är om det bara är tunern som gett upp eller något annat? Någon som har något tips?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    kika efter svällda kondingar, typiskt fel på elekronik i dag

  9. #9
    På min Dm 600 PVR lödde jag om denna krets. Felet var att jag fick grön bild som kunde blinka lite fram och tillbaka. Efter omlödning inga problem alls.
    Du har troligtvis en liknande i din box.

    CIMG1578.jpg

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss