Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Köpt ny DM800HDSE - Start ->Tuner Configuration visar Tuner A: (Empty) > Nothing :-(

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Stort tack för er hjälp! Kommer att först kolla att tunern sitter fast och därefter lägga ian den image som du cloggs länkar till. Tidigare har jag alltid bytt image med RS-232 kabel. Med den här boxen måste jag lära mig image-byte med hjälp av telnet. Hoppas det inte är svårare.
    håll in standby-knappen på framsidan medan du slår på strömbrytaren på baksidan, släpp när det står stop, surfa till ip-numret som står i displayen.
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Öppnade och tunern hade åkt ur så sen satt snett. Nu hittar den tunern! La in Thor, Sirius, Hotbird och Astra 1 på ingångarna 1 -4.

    Den fann dock bara mindre än 50 kanaler och alla på Thor. Förhoppningsvis lyckas jag få in alla kanaler från samtliga fyra satelliter när jag bytt image? Ser att det finns en hel del inställningar om frekvenser o dy. Även här kan jag ha missat något ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cloggs Visa inlägg
    håll in standby-knappen på framsidan medan du slår på strömbrytaren på baksidan, släpp när det står stop, surfa till ip-numret som står i displayen.
    Tack, ska göra så när jag fortsätter i morgon eftermiddag. Med lite olika tester och er hjälp ska jag nog få igång den här maskinen också. :-)
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Nu är jag rädd för att det kan vara riktig kris! :-(

    Efter det jag öppnade och tryckte fast tunern som inte var instucken som den skulle, kunde jag flasha boxen med den image som cloggs rekommenderade. Men den fick jag in alla kanaler på Thor + några få Sirius och Astra kanaler. Ville ju ha in inte enbart Thor-kanalerna, så jag provade med att lägga in den senaste DM800SE-imagen som fanns på PLi. Nu kommer det upp:

    R01: No CA found

    Någon som vet vad som kan ha hänt och hur jag ska gå vidare?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Borttaget, det blev dublett ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Du behöver en patchad image för kloner.
    Läs mer här, http://www.comhit.net/showthread.php...a-DM800-Cloner
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  7. #17
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    det är inget fel på den när kommer till Tuner Configration så ska du ändra den till avancerad med hjälp av pilarna och tryck ok
    så går du vidare om du trycker ok på Tuner Configration hela tiden händer inget

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    kan säga såhär, jag beställde nu en ferrari dm800hdse men fick istället en med sim210/20.1 va de nu heter. Exakt samma sak här, "no tuner" tunerdelen satt snätt i..segt men så är det Nu fungera den iaf, måste bara säga jämfrvis så tyckte jag ferarri boxen är mycket bättre, fläkten låter ingenting på ferrarin jämförvis med sim2 som låter som ett odjur. smart sätt för att bli av med oljudet??

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sneaky Visa inlägg
    Du behöver en patchad image för kloner.
    Läs mer här, http://www.comhit.net/showthread.php...a-DM800-Cloner
    Har kollat tråden och lite mer i detalj listat ett sleddog-inlägg, där jag samtidigt lagt in några frågor.

    1. Ladda ner sunrays DreamUp
    2. Ladda ner drivrutinerna för USB på dreammultimedia
    Fråga: Sedan bara öppna fil och installera i datorn?
    3. Anslut nätverkskabel
    4. Anslut mini USB
    Fråga: OK att bara ta den mini-usb som jag har för anslutning av kameran?
    5. Bocka för använd nätverk i DreamUp.
    6. Starta DreamUP och sen boxen
    7. Surfa till boxens IP (står i DreamUp)
    8. Flasha om via WEB-GUI
    Har aldrig gjort, men kommer hittar förhoppningsvis WEB_GUI.
    Fråga: Bör jag då en gång till testa med att lägga in den image som cloggs rekommenderade, eftersom den funkar bra för honom. Den som förra gången i stort sett bara hittade Thor-kanalerna när jag gjorde kanalsökning? (Något fel i min boxen kanske?):
    http://www.multiupload.com/B984DXFVWH
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rawx Visa inlägg
    kan säga såhär, jag beställde nu en ferrari dm800hdse men fick istället en med sim210/20.1 va de nu heter. Exakt samma sak här, "no tuner" tunerdelen satt snätt i..segt men så är det Nu fungera den iaf, måste bara säga jämfrvis så tyckte jag ferarri boxen är mycket bättre, fläkten låter ingenting på ferrarin jämförvis med sim2 som låter som ett odjur. smart sätt för att bli av med oljudet??
    rawx, jag har också märkt att den för lite väsen.

    Går det lätt att byta ut SIM210 mot ferrari eller krävs det en del lödning - filigranarbete, där man helst inte ska ha tummen mitt i handen. ;-)
    Har du något bra tips om var jag i så fall bäst köper ett ferrari?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss