Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Köpt ny DM800HDSE - Start ->Tuner Configuration visar Tuner A: (Empty) > Nothing :-(

  1. #21
    Har precis införskaffat en dm500hd med sim210, i den kör jag Original Newnigma2 v.3.2.1 med ssl84.
    + att jag fick lägga in dom senaste patchade drivrutinerna efter jag flashat för att den skulle hitta tunern. Allt verkar fungera hittils, precis som i min original dm500hd.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rawx Visa inlägg
    kan säga såhär, jag beställde nu en ferrari dm800hdse men fick istället en med sim210/20.1 va de nu heter. Exakt samma sak här, "no tuner" tunerdelen satt snätt i..segt men så är det Nu fungera den iaf, måste bara säga jämfrvis så tyckte jag ferarri boxen är mycket bättre, fläkten låter ingenting på ferrarin jämförvis med sim2 som låter som ett odjur. smart sätt för att bli av med oljudet??
    fläktljud beror nog mer på tur/otur, i min dm880hdse med sim 210 låter fläkten inte ett dugg.
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kamdream Visa inlägg
    Har precis införskaffat en dm500hd med sim210, i den kör jag Original Newnigma2 v.3.2.1 med ssl84.
    + att jag fick lägga in dom senaste patchade drivrutinerna efter jag flashat för att den skulle hitta tunern. Allt verkar fungera hittils, precis som i min original dm500hd.
    Har du kamdream några synpunkter på sneakys guide och mina frågetecken i inlägg #19 på föregående sida, där ju ingår inläggning av drivrutiner?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    rawx, jag har också märkt att den för lite väsen.

    Går det lätt att byta ut SIM210 mot ferrari eller krävs det en del lödning - filigranarbete, där man helst inte ska ha tummen mitt i handen. ;-)
    Har du något bra tips om var jag i så fall bäst köper ett ferrari?
    att byta sim är mycket enkelt, ser ut som ett simkort i en mobiltelefon. i min 800se är det lätt att komma åt.

    men det lär ju inte göra något åt fläktljudet.
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Har du kamdream några synpunkter på sneakys guide och mina frågetecken i inlägg #19 på föregående sida, där ju ingår inläggning av drivrutiner?
    Denna guiden är bra:
    http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=211783

    (missa ej steg 10)

    läs även om ssl84 på det forumet.

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cloggs Visa inlägg
    att byta sim är mycket enkelt, ser ut som ett simkort i en mobiltelefon. i min 800se är det lätt att komma åt.

    men det lär ju inte göra något åt fläktljudet.
    Bra info cloggs, tänkte inte så långt som att kunde vara som ett simkort till mobilen. Då ordnar sig den biten. Ljudet från fläkten har ingen avgörande betydelse, så det får jag leva med.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kamdream Visa inlägg
    Denna guiden är bra:
    http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=211783

    (missa ej steg 10)

    läs även om ssl84 på det forumet.
    Bra, nu får jag till att läsa ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Funkar detta med att använda Sunray-Flashup för att få bort NO CA ERROR, ihop med en 60-bitars Vista Premium, eller måste det vara ett 32-bitars operativsystem? Vill helst använda min laptop och där är det Vista som gäller.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss