Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: Går ej rätta till klocka på dm800hd se

  1. #1
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger

    Går ej rätta till klocka på dm800hd se

    Hej !

    Jag flashade min dm800hd se igår med Openpli 2.1 allt funkar perfekt utom klockan
    man kan inte rätta till tider har valt även rätt tidszon men fortfarande 25 minuter skiljer sig
    hur kan man fixa detta?
    tacksam för ett bra svar

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Hur gjorde du?

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Välj SVT1 kanalen. Stäng av boxen från menyn. Dra ut strömsladden och vänta en minut.Starta boxen igen så ska klockan gå rätt.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    Har också haft det här problemet. Tog hem en plugin där man kunde växla mellan att synka klockan mot ntp-server eller mot transponder. Funkade ju iofs bra, men om man tog klockan från ntp så kom det ingen epg-uppdatering. Tog man transponder så började tiden helt plötsligt balla ur.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    Nej, får ingen ordning på det här. Om jag bläddrar mellan kanalerna så brukar klockan oftast hoppa rätt. Efter en stund är den fel igen. Verkar som om den ibland kommer rätt men inte fortsätter ticka på som den ska. Det här är mycket irriterande när man t.ex. ska spela in något och sätter en timer i epg:n. Har man tur kan man få den att starta inspelningen men den slutar inte eftersom klockan inte tickar på.

    Har provat olika images så det verkar vara nåt annat knas. Nån mer med de här problemen? 800SE Mydalle-klon.

  7. #7
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    gör så här välj rätt tidszon och Välj SVT1 kanalen. Stäng av boxen från menyn. Dra ut strömsladden och vänta en minut.Starta boxen igen så ska klockan gå rätt. inga problem här jag har också klon med openpli image 2.1

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    Mmm, jag har inga problem alltså att få klockan att gå rätt ibland. Dock stannar den eller går saktare än vad den ska göra.

  9. #9
    Jag har precis pelat lite med det, idag faktiskt.
    Jag installerade ntpdate och la in i crontab att den skall synca 1 gång per timme.
    Verkar fungera ialla fall.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    opkg install ntp ntp-bin ntpdate

    Installerade, ändrade /etc/ntp.conf så att den synkade mot svensk ntp. Testade ntpq -np och fick svar att daemon var igång och synkad. Efter omstart så är den inte igång längre. Men ntpdate synkar rätt tiden igen, så nåt rätt måste jag gjort. Hur fick du tjänsten att funka?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss