Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Newbie problem DM600 installera hårddisk

  1. #1

    Newbie problem DM600 installera hårddisk

    Hej forumet

    Jag är en total newbie och har precis fått hem min första dreambox en DM600C.
    Boxen verkar funka bra men jag har inte lyckats installera den interna hårddisken som jag köpt och skruvat i.

    Köpte en 160G Wester Digital Scorpio blue PATA.

    Försökte installerade den enligt instruktion i handboken till DM600 men det var inte med någon jumper till disken så jag jag installerade utan jumper och jag vet inte vad det är för inställning då (stod inte på disken). enligt dreambox manualen så bör disken vara i cabel select.

    Hur som helst när jag kör Setup/System Settings/Harddisc setup/ så kommer det inte upp någon hårddisk. Det är bara ett tomt fönster med beteckningen 'Devices'.

    Några tips?

  2. #2
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Tips. Leta på tillverkarens hemsida efter manual och kolla hur jumpern ska stå. Skulle testa cable select eller master.

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    dmesg|grep sd
    mount
    df
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss