Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: DM800HDSE Cclone med newnigma ssl84?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger

    DM800HDSE Cclone med newnigma ssl84?

    Tjenare!
    Antar att jag är lite fredags slapp idag så jag skapar en tråd!
    ber om ursäkt
    Det är så att jag har en dm800hdse clone. med newnigma v.3.2.2 ssl82.
    Den buggar lite och vill flasha om till en nyare image med ssl84. men är det något speciellt tillvägagång sätt i jämförelse när jag flashade in ssl82?

    jag laddar ner en ssl84 image. flashar den så är det färdig? antar att jag måste göra något mera

    Trevlig helg gott folk!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    flashningen är lik sen beror det på vad du menar med färdig ? är det med emu, kanaler e.t.c

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    flashningen är lik sen beror det på vad du menar med färdig ? är det med emu, kanaler e.t.c
    jag har typ läst att man måste flasha in drivrutiner eller nåt sånt. emi,kaneler och sånt är jag mged på men just övergången från ssl82 till ssl84 undrar jag över.

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ska du flasha om hela imagen eller bara ssl? Hade rekommenderat dig att leta upp en nyare version av newnigma2 patchad för det sim du har i din box och flasha in den. Newnigma2 v3.3 finns patchad och klar med ssl84 för sim2.01/2.10.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Ska du flasha om hela imagen eller bara ssl? Hade rekommenderat dig att leta upp en nyare version av newnigma2 patchad för det sim du har i din box och flasha in den. Newnigma2 v3.3 finns patchad och klar med ssl84 för sim2.01/2.10.
    Tjenare! flashade nyss in den nu! Fruktansvärt laggig på min box. går knappt att navigera.
    blir att flasha in något annat, eller måste jag ladda in några drivnrutiner eller nåt?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    ssl82 till ssl84 är inga problem alls med sim 2.10, däremot kan en del boxar bråka när man försöker med ssl84a, om man får något felmeddelande så måste du flasha enbart bootloader ssl84a på befintlig image reboota sen flasha igen.

    Detta gäller endast för senare image med ssl84a inbakad

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    det kan jag kan fråga också är att jag också har en 800hdse ferarri också, verkar som det är något buggigt med cccam för rätt som det är så säger den stopp och bilden försvinner. ser ut som att den buggar på något vis. det är inte något nätverks fel utan det sitter i boxen, what to do ? imagen jag använder är newnigma2 3.2.2 ssl82

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    hmm du kanske kör 2 boxar (samma user) mot en CS ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss