Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Frågor ang. Canal Digital

  1. #1
    ANA
    Gäst

    Frågor ang. Canal Digital

    Är en aning oförstående vad gäller piratkort. Har några frågor jag hoppas kunna få svar på.

    Har en Nokia 9902s. I den "inbyggda" viaccess-modulen har jag ett guldkort som jag programmerat med stopstops filer. Funkar utmärkt, förutom att TICKET-kanalerna försvinner med jämna mellanrum (1-2veckor). Kan man slippa detta på ngt sätt?

    Har även en CONAX-modul, men har tyvärr inte fått grepp om hur jag ska tillverka ett CanalDigital-kort. Har däremot testat med ett originalkort (lånat av kompis) men får inte fram ngn bild på CanalDigitals kanaler, bara text. Ngn fel inställning? Tips? Gjorde en ny kanalsökning, men detta hjälpte inte.

    Har även förstått att jag behöver ett M2-kort (eller BC-kort) för att programmera CanalDigital, men vilka filer är det som gäller? Var får man tag på dem?

    Tacksam för all hjälp...

    MVH
    /ANA

  2. #2
    Ang Ticket så sök här på forumet denna fråga har stälts tidigare.

    Har oxå en Nokia 9902s där alt funkar fint. Tryck på den gröna knappen (option) och välj common interface när du står på till ex kanal 5. Du är säker på att modulen inte är sönder? Tryck på meny --> behörighetssystem --> själv test, där ska det stå CA modul OK
    Texten på kanalerna får man alltid fram.

    Du har ingen nytta av BC, M2 eller titanium kort för tillfället, då den nya OP-nyckeln inte är public. Det enda som går för tilfället är penta kortet (4000kr) vilket jag avråder dig ifrån att köpa, jag tycker inte det är värt dom pengana finns heller ingen garanti att det är AU, bättre med abonemang isf.

Liknande ämnen

  1. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  3. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  4. 2 frågor om canal digital
    Av hellow i forum Canal Digital
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-04-19, 14:27
  5. Frågor om Canal Digital
    Av Terror28 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 19:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss