Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem att flytta/ladda upp filer till dm 600 pvr

  1. #1

    Problem att flytta/ladda upp filer till dm 600 pvr

    Hej!

    Min dreambox tog tid mellan kanalerna när man byte mellan olika bouqueter så jag skulle redigera usr/keys/newcamd.list filen och lägga till CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS_INCOMING_PORT = 12000.

    Jag fick tipset att "drag and drop" filen till mitt skrivbord och sen lägga in infon. Det gjorde jag men då försvann newcamd.list originalfilen på dreamboxen. När jag sen ska lägga upp filen med FTP så går det inte för jag saknar behörighet att ladda upp i servern (dreamboxen).
    Har testat massor med olika ftp program och inget fungerar. Råkade i allt mitt testande flytta en annan fil från en mapp till en annan och efter det kan jag inte flytta tillbaks den. Hur får man rättigheten att flytta filer på dreamboxen och i vilket program flyttar man dom lättast samt att ladda upp filen?

    Uppskattar hjälp då jag nu missar en massa bra tv denna helg och har spenderat tre kvällar med att försöka lösa detta problem. Är inte så duktig på dator men vill fan inte ge mig.

    Tacksam för all hjälp!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Vad använder du för FTP?
    Genom DCC?
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Låter som om du har slut utrymme på flash. Du kanske "råkat" spela in något. Kolla om det finns några filer i /hdd/movie, ta bort dem i så fall.

    Vad säger ex. df -h ?
    Senast redigerad av matkoh den 2011-11-20 klockan 05:41.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 16:37
  2. DM 600 PVR S Fjärrkontrolls problem
    Av treha i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 21:09
  3. TMB-Att ladda filer
    Av odd 82003 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-08, 14:36
  4. Det går ej att ladda ner filer.....
    Av hemlos i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-12, 13:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss