Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tänkte uppgradera till 7020HD SS

  1. #1

    Tänkte uppgradera till 7020HD SS

    Jag har fn en 7025 och V*SAT-abonnemang. Då min 7025 har några år på nacken och framför allt eftersom den har så instabila drivrutiner för kortläsarna att jag aldrig kan få V*SAT att fungera med någon OE1.6-baserad image så tänkte jag investera i en ny box. HD, naturligtvis. En DM800HDSE är ett alternativ, men den har "bara" en tuner. Samma med DM500HD. dock smidigare i hyllan.
    Har inte lust att lägga så mycket som för en 8000, så 7020HD känns som ett bra alternativ. Vad tycker ni, är det rätt resonerat eller borde jag gå på någon av de mindre i stället? Tacksam för tips och synpunkter.

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Känns bort kastat att köpa en HD box för att försöka få igång ditt Viasat kort i den (Troligen inte din DM7025 som är problemet här).
    Du kommer endå inte kunna titta på HD kanalerna som Viasat erbjuder.
    Vad har du för viasat kort idag (Hur ser det ut)?
    har du ett viasat kort med ident 090F så kan du köra NewCS utan boxkey.
    Däremot om du har ett nyare viasat kort med ident 093E så måste du köra oscam eller CCcam med boxkey för att det ska fungera.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Jag har ett äldre kort så jag behöver ingen boxkey. NewCS fungerar bra på SD-kanalerna. Jag har använt min 7025 sedan den släpptes, så det är inga problem (förutom det kända bekymret med kortläsarna). Hade bara lust att förnya mig lite. The Smell of New Electronics. Möjligen skaffa en lite större parabol så att jag kan få in grannsatelliten också. Får väl också hoppas att någon klok människa löser det andra problemet. Har inte mycket till övers för operatörernas egna utrustning.

Liknande ämnen

  1. Mgcamd i 7020HD med 2 tuners
    Av dohan4ever i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 18:54
  2. uppgradera bl75 till 76 ?
    Av grov i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 16:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss