Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Spela upp Ljud-cd via Dreambox fungerar dåligt på 8000HD. Någon annan med samma prob.

  1. #1

    Question Spela upp Ljud-cd via Dreambox fungerar dåligt på 8000HD. Någon annan med samma prob.

    Hej,

    Jag använder image LT7 och under huvudmenyn finns en funktion "Spela CD/DVD" Denna ska automatiskt känna av vilken typ skiva som finns i DVD:n.

    * Vid DVD-film startar numera alla filmer automatiskt efter att jag har installerat biblioteket libdvdcss.
    * Vid annan skiva än DVD-film eller Ljud-CD går programmet direkt till filutforskaren.
    * Vid ljud CD ska Ljud-CD spelaren starta automatiskt, vilket också sker och alla låtar visas på skärmen. CD spelaren indikerar att uppspelning av första spåret pågår, men klockan står sill på 0:00 min och inget ljud hörs. Dessutom indikerar CD-spelaren att nästa låt i lista ska spelas upp från biblioteket /tmp/audiocd/. Vid kontroll av biblioteket är detta dock helt tomt på musikfiler

    Beteendet vid Ljud-CD ovan är beskrivet för en köpes CD. Vid uppspelning av en hemmabränd CD aktiveras också CD-spelaren men då visas absolut ingenting på skärmen och högtalarna förblir lika tysta.

    Genom att gå in till "LT Media Center" via huvudmenyn kan Ljud-CD-spelaren aktiveras manuellt men resultatet blir det samma som ovan.

    Påpekas kan att det går alldeles utmärkt att starta alla wav filer från både köpta och brända CD-skivor ifall man letar upp dessa via filutforskaren (/autofs/sr0) och trycker på OK.

    PS! Jag använder en DVD-spelare av typen Samsung SN-S083F om det av någon anledning skulle kunna vara orsaken till problemet.

    Efter att ha lagt ner otaliga timmar på att försöka få det här att lira som det är tänkt, verkar det som jag får ge upp. Dvs om det inte är någon här på forumet som har en lösning på problemet?

    MVH
    Kenneth

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det "allra enklaste" sättet att lösa detta är att skaffa en nätverkshårddisk/NAS och att spara din musik och dinafilmer på den. Sedan kan du "enkelt" spela upp det med DBn över nätverket.

  3. #3
    Tack för förslaget Schwede30.

    Men egentligen borde det ju fungera direkt från DB eftersom det finns en funktion för att spela upp Ljud-CD. Efter lite tillägg fungerar det ju att spela upp DVD-filmer. Någon som har en ide vad som krävs för att det ska fungera?

    /Kenneth

Liknande ämnen

  1. Ta upp stream från annan Dreambox
    Av pelle_ag i forum Dreambox
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2014-01-06, 12:20
  2. AC3 dåligt ljud
    Av sherman66 i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 21:29
  3. Spela in på annan Dreambox
    Av stm110 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 11:55
  4. Ljud på Dreambox 8000HD?
    Av 2look4me i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 17:05
  5. 5.1 ljud på Dreambox 500-T fungerar ej.
    Av shogo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 18:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss