Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Canal Digital, det bästa?

  1. #11
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Svensk hockey - Canal Digital
    Utländsk hockey - Viasat

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Viasat har NHL, Champions League, Premier League, F-1 och har väll även köpt mycket OS-rättigheter?
    Canaldigital har Allsvenskan, Elitserien och FA-Cupen.
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  3. #13
    Detta är ett jäkla helvete alltså att välja vilken operatör man ska vända sig till när dom har lite av varje man själv vill ha!

    Jag läste att Canal Digital ger bättre bild än Viasat är detta lögn eller är det så?

    http://www.dishpointer.com/
    Vilken satelitt ska man välja där för att se vilket håll man ska montera parabolen åt?

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Canal Digital har högre bitrate på sina sändningar än någon annan leverantör. Det innebär att bilden blir bättre och inte behöver komprimeras lika mycket. Har man bra utrustning så får man bättre bild med Canal Digital.

    Viasat ligger på 4.8E SIRIUS 4.
    Canal Digital ligger på 0.8W INTELSAT 10-02 | THOR 5 | THOR 6.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det jag menar är att till exempel VIASAT har kopplat kortet till EN box. SD-kanaler går att kortdela, men HD-kanalerna fungerar endast på den box som följde med när abbonnemanget. Det finns en tråd här ifall det är möjligt om det går att gå runt detta, det är komplicerat att hitta var den informationen finns på kortet/mottagaren, om det ens är möjligt att hitta det.

    Canal Digital har ännu inte låst kort och mottagare till varandra, det går därför att kortdela med till exempel SMARTWII
    Senast redigerad av Schwede30 den 2012-01-04 klockan 17:23.

  6. #16
    Ok, då är Canal Digital det självklara valet för mig då.
    Synd att all jävla sport är så splittrad...

    Har ni några tips på Paraboler och sånt så man kan komma igång med allt smärtfritt ?
    Ni kanske också har tips på TV-kort till mig inkl alla tillbehör jag behöver till datorn.
    Dreambox som gäller om jag ska köra kortsplitter till vanliga TV-aparater?

    Just nu har jag ju boxer så det är väl bara att kasta CA-modulerna och köpa nya då eller?

    Man måste ha 100% frisikt för att få in kanalerna med parabolen?
    Senast redigerad av fisher den 2012-01-04 klockan 17:34.

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns inget "smärtfritt" om du ger dig in i världen av Dreamboxar, kortdelning och HTPC...

    Tvärtom, bered dig på många timmar av konfigurering, frågor och inlägg i detta forum innan du får det att rulla som du vill... Det blir mer en livsstil eller hobby än att "få igång något smärtfritt". Säger detta nu så du kan tänka över saken innan du investerar ett antal tusenlappar i utrustning.

    Om du inte har fri sikt från parabolen till satelliten så får du garanterat problem...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Har koll på det mesta tekniska inom datorer och linux etc men det är just det här med paraboler vad man ska välja som jag har lite funderingen över, kör just nu kortdelning med en SmartWII på boxer och har ett jäkla b-kort till datorn !

    Känner att jag vill uppgradera lite.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ifall du är sportnördfinns det ett antal intressanta satelliter, inte bara THOR. (se lyngsat.com; finns flera sportkanaler och tländska kanaler som visar matcher FTA som är PPV i Sverige) Se ASTRA28, ASTRA19, HOTBIRD och 5 grader väst)

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vad gäller fabrikat på parabol och LNB så duger det mesta om du bara ska se Viasat eller Canal Digital. Oftast får du väl nån gratis parabol när du tecknar abonnemanget och den duger.

    Däremot är det inte helt enkelt att reda ut det här med LNB, kablar och switchar om du ska ha mer än en mottagare hemma. Läs gärna den här wikin som reder ut begreppen:
    http://www.comhit.net/showwiki.php?t...iseqC-switchar

    För exempel på konfigurationer kan du titta på satlex.org, t.ex.:
    http://satlex.org/sv/4participants-t...p_2s_quad.html

    Slutligen kan jag tillägga att även om det funkar med de flesta fabrikat av LNB eller parabol så kan det vara värt att lägga ner några hundralappar extra på att få bra DiseqC-switchar. Forumet är fullt av inlägg från folk som har DiseqC-problem i samband med Dreambox. Här lönar det sig att satsa på kvalitetsfabrikat som Spaun eller EMP Centauri för att undvika problem.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Canal Digital+MP3,6 USB+HVR-4000 funkar det?
    Av PiZZaMaN i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 16:58
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-03, 20:34
  3. Går det att få canal digital på nokia 9802
    Av sikko i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 07:11
  4. [LÖST] Det där var det bästa som har stått på länge
    Av freddekung i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 13:05
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 08:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss