Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Live-tv i XBMC med Mediaportal-plugin funkar bara på FTA-kanaler.

  1. #1

    Live-tv i XBMC med Mediaportal-plugin funkar bara på FTA-kanaler.

    På min HTPC kör jag med Mediaportal + mdapi + Acamd och det funkar utmärkt, dock gillar jag inte Mediaportal men älskar XBMC.
    Därför installerade jag Mediaportal-plugin till XBMC igår för att få igång Live-tv i XBMC. Funkar utmärkt på FTA-kanalerna, men inte på övriga. Några tips?

  2. #2
    Funkar verkligen mdapi för mediaportal om du bara kör ett plugin av mediaportal på XBMC?

    Kör du någon server till Acamd?

  3. #3
    Vet inte, kanske är så enkelt? I så fall, hur kommer man runt det?

    Japp.

  4. #4
    Provade nyss med DVBViewer via UPnP i XBMC, samma resultat. Alla mina kanaler funkar i DVBViewer, men i XBMC funkar bara FTA.

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    XBMC-klienten ansluter till MP-servern genom RTSP eller genom att läsa live-tv.ts-filerna direkt.
    MDAPI krävs ändå på MP-servern, då det är den som skapar dataströmmen till klienten, oavsett vilken klient man använder.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger
    vilken plugin är det du använder? är det "TVServerXBMC plugin v1.2.1.109"?

  7. #7
    Japp, det är den jag kör.

  8. #8

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    Är det bara jag eller ? vad är det du vill ha hjälp med ??

    förstår inte frågan ? om det funkar med mediaportal tv server och mdapi (mp client)

    om du sedan instalerar xbmcpluginen i tv servern så kommer det fortfarande att funka (har det gjort för mig alla gånger jag prövat xbmc som client)

    Så kan du förklara lite bättre vad du har för problem så kan vi säkert hjälpa dig.

Liknande ämnen

  1. Får bara in FTA trots fler kanaler
    Av s4ndm4n i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 22:50
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 13:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss