Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: tunerproblem

  1. #1

    tunerproblem

    Har en dreambox hd 800 hdpvr som funkar perfekt hos en vän, när jag ska köra den hos mig får jag no tuner när jag går in på tunerkonfig och felmeddelande kontrollera tunerinställning på kanalerna. den funkar alltså perfekt hemma hos min vän. Har bytat ut kablar, switch. Vad kan det bero på att jag inte får upp något på tuner hemma hos mig?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Låter som att det skulle kunna vara DiseqC-problem. Prova att koppla en kabel direkt från LNB till boxen och se om det går bättre.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Låter som att det skulle kunna vara DiseqC-problem. Prova att koppla en kabel direkt från LNB till boxen och se om det går bättre.
    Ska testa det, switchen är helt ny då brukar det väl inte vara några problem med DiseqC?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är väldigt vanligt med DiseqC-problem på Dreambox. Det har ingen betydelse om switchen är ny, utan det är så att olika fabrikat på switchar fungerar olika bra ihop med Dreambox. Förmodligen är din switch av ett fabrikat som fungerar mindre bra ihop med Dreambox.

    Vill man vara säker på att det ska fungera så rekommenderar jag switchar av kvalitetsfabrikat som Spaun eller EMP Centauri. De kostar visserligen dubbelt så mycket som billiga switchar, men det kan det vara värt att slippa problem. Har man lagt två-tretusen eller mer på en box kan man väl lägga 400:- på en switch? Och den switchen kommer att överleva din nästa box och din nästnästa också...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    provade att koppla direkt ifrån lbn till mottagen, provade bägge lbn, får samma skit, finns inget under inställningar tunerkonfig, no tuner. Hos honom finns tuner och allt fungerar? Vad kan vara fel tro? Några inställningar man kan leka med?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK, då kan det vara något annat. Efter vad jag hört så händer det att tunern lossar lite på de modellerna. Du kan prova att öppna boxen och kolla att tunern är ordentligt intryckt i hållaren.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Kan nog inte vara det, lämnade boxen för programering, hämtade den, fick no tuner hos mig, provade boxen hos honom tuner fanns, direkt hem till mig no tuner. Kan det vara lbn som är trasiga?

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ja, då vet jag inte riktigt. Jag har ingen DM800 själv. Vi får hoppas att någon annan kan tipsa om vad som kan vara problemet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Jag bytade min nätanslutning, den jag använde var till telia digitalbox, bytade till en annan och nu fanns fler menyer, hittade tuner. Men har fan 0 på allting, skumt som fan. Har kollat alla sladdar och kopplingar, kan det vara någon inställning?

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    PSU 12Volt & MINST 3Ampere, gärna 5A.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss