Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: dreambox i thailand?

  1. #1

    Cool dreambox i thailand?

    Funkar det att ha en dreambox i thailand? tänkte ha den på min krog för svensk tv och fotboll m,m. har internet där hadde varit kanon om det funkat därnere? nån som vet? e inte så inne i det här men e klart intresant om det funkar,

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    Antar att du har satellitmottagare i Dreamboxen? Det är möjligt att få in kanalerna från ex Thor eller Astra 4.8 osv, men du måste då ha en mycket stor parabol, samt utrustning som klarar att sträcka sig till dessa.

    Något annat hinder kan jag inte komma på, så det är bara att börja kolla efter stor utrustning! Själv skulle jag vilja komma åt thaisatelliterna (Thaicom 5) från Sverige, men har inte resurserna för detta ännu

    Tror att storleken på parabol borde vara ca 300cm, men finns täckningskartor att hitta på nätet. Sök på "Astra 4.8 coverage" så kommer du nog hitta rätt storlek.

    Välkommen till ComHit!

    // KokkiVoxx
    --------------------------------------------------
    DM500-T
    - DM600-S PVR - Openbox S10 PVR
    Asus EEE PC 900 - Todos Argos Mini II - OScam 1.20-unstable
    --------------------------------------------------


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    nja canal digital och viasat är bara att glömma däremot SVT World http://svt.se/svtworld
    SVT World sänds digitalt och krypterat via satelliten Eutelsat 9A med täckning över hela Europa inkl Kanarieöarna, Madeira, Azorerna, norra Afrika, Mellanöstern och västra Asien, samt över satelliten THAICOM 5 med täckning över Afrika, Asien och Australien.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det finns tråd här om att skicka hela antennsignalen över Internet till mottagare utan egen parabol. Det kräver att du har ett bra Internet därnere och att den som skickar över signalerna har en anslutning med bra upphastighet. Som wn slingbox, men kan hantera HD.

    Hur stor är tidsskillnaden?

  5. #5
    Hej! den e 6 timmar fram i thailand. har en kompis som har en bar därnere, han sa han fick sina singnaler från jönköping tror jag. o han hadde alla svenska 1,2, 4, vet jag om han hadde fler vet jag inte? får fråga när jag kommer ner i juni o stannar för gott.
    va därför jag tänkte om en dream box hadde funkat o tatt singnalerna hemifrån nånstans. e ju kanon när det e em i fotboll o sånt, o dom thai kanalerna e ju mest skit. hadde isåfall köpt en box här o tatt med ner. tack för svaret

  6. #6
    tack för svaret. men parabol blir det nog inte. jag har deras utbud därnere o svt world. funderade på om man kunde ta det på datan? med signal från sverig.

  7. #7
    Vilken dreambox rekomenderas till thailand? så det e så lätt som möjligt och bästa bild kvalite?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Jag har hört att någon i Sverige lyckats ta emot signaler från THAICOM, men det krävs en väldigt stor parabol och att den kan ställas upp på en plats där det inte finns någonting i vägen. I Sverige riktas parabolerna mot exempelvis THOR ganska mycket uppåt mot himlen då satelliten befinner sig, för oss, högt på himlen.

    I Thailand, kommer samma satellit att befinna sig nästan nere vid horisonten då set är andra satelliter som ligger högt på himlen i Thailand. Uppenbarligen går det att ta emot signaler från THOR eller ASTRA4 i Thiland (enligt inlägg ovan). Det krävs stor pararbol och fri sikt samt att parabolen kan ställas in horisontellt.

    Du skall leta efter en mottagare med en väldigt bra tuner (Bra separation av signal av signal/brus vid svaga signaler).

    Jag tror att det är samma tunerdel i alla DREAM-boxar (rätta mig om jag har fel) så det spelar ingen roll ingen roll viken du väljer.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    dm500 hd och dm800 hd är klart smidigast, men 800hd se lite större men bättre kan spela divx, xvid
    Det går inte ta emot signaler från Thor eller Astra4 i Thailand, Thaicom 5 (c-band) ska däremot funka i Sverge med 3 meters parabol
    Jag håller till på Philippinerna stora delar av året och enda lösningen jag ser är typ streaming eller kanske slingbox kan va något för dig
    Om du inte har någon erfarenhet av dreambox tycker jag du ska kika på slingbox, och köpa till nån polare
    http://www.slingbox.se/
    Senast redigerad av crille44 den 2012-03-15 klockan 08:07.

  10. #10
    Hej! ja det lutar nog åt en slingbox. det ska funka sa polaren i thailand. Tack för hjälpen
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    dm500 hd och dm800 hd är klart smidigast, men 800hd se lite större men bättre kan spela divx, xvid
    Det går inte ta emot signaler från Thor eller Astra4 i Thailand, Thaicom 5 (c-band) ska däremot funka i Sverge med 3 meters parabol
    Jag håller till på Philippinerna stora delar av året och enda lösningen jag ser är typ streaming eller kanske slingbox kan va något för dig
    Om du inte har någon erfarenhet av dreambox tycker jag du ska kika på slingbox, och köpa till nån polare
    http://www.slingbox.se/

Liknande ämnen

  1. Flygbolag --> Thailand eller Malaysia
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-08-12, 20:41
  2. Conax i Thailand?
    Av keysersöze i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-22, 12:40
  3. Braindead drar till thailand
    Av braindead i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 17:17
  4. DVD.filmer från Thailand
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-05, 08:07
  5. nu drar jag till thailand i 2veckor!!
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 18:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss