Hej,

jag skulle visa min syster min DM800HD och hur den fungerade o så, väl framme fick jag inte in några kanaler what so ever... (dekodern hade fått ip-adress, kontakt med servern). Jag provade även att göra en ny kanal sökning (och den lista en del kanaler men ändån inte, den kunde inte spara dem... kommer inte ihåg exakt felmeddelandet) ... Då tänkte jag att det måste ha blivit något fel på dekodern och när jag tog hem dekodern och kopplade in hos mig igen så fungerade allting på en gång...

Vi bor båda i Stockholm... med enda skillnaden att hon tidigare haft UPC som blivit uppköpta av Comhem och de har lagt in någon filter i hennes källare som gör att hon bara kan se de fria statliga kanalerna ( inte ens tv3, tv6, femman osv )... Så nu undrar jag om någon vet om det går att få till dekodern att även fungera hos henne, samt vad det är man måste ändra för att det ska fungera?

Enda skillnaden hos oss är att jag inte har den där filtret i källaren och har er än 5-6 kanaler i basutbudet som hon har....