Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DM600C flash

  1. #1

    DM600C flash

    Hej!

    Jag kör gemini image på en 600C box.

    Jag får upp meddelandet: "Service could not be found!", på vissa kanaler, några fungerar som de ska.

    Så jag tänkte flasha om imagen och se om det hjälper. Men som jag förstår det så kan jag bara flasha med hjälp av web gränssnittet? När jag ska starta om boxen med knappen på framsidan nedtryckt bootar boxen ändå hela vägen och startar gemini (kommer till flashwizardPro under uppstart, med eller utan knappen nedtryckt). jag har ingen COM port på datorn så kan inte använda dreamUP. Finns det ngt sätt att flasha om min box?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    http://openpli.org/wiki/DM500install
    där är ett alternativt sätt till dm500, vet inte om det funkar till 600'an med?

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    23
    Tackad
    1 gånger
    Jag har en DM600 som med jämna mellanrum får samma problem (iofs Via) men det jag gör för att få ordning på det är att söka om kanalerna så lirar det galant i ett gäng veckor igen... Så orkar du inte flasha så testa det.

    Håller du inne knappen på boxen när du bootar om? tror det är 5 eller 10 sekunder som gäller?

  4. #4
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tompski Visa inlägg
    Jag har en DM600 som med jämna mellanrum får samma problem (iofs Via) men det jag gör för att få ordning på det är att söka om kanalerna så lirar det galant i ett gäng veckor igen... Så orkar du inte flasha så testa det.

    Håller du inne knappen på boxen när du bootar om? tror det är 5 eller 10 sekunder som gäller?
    Bootar du om med fjärren efter att du sökt kanalerna? Om inte så tappar du den sökning du gjort nästa gång boxen blir strömlös.

Liknande ämnen

  1. Störningar på DM600C
    Av Postbox i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 17:31
  2. Trasig DM600C?
    Av gnaget i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 14:44
  3. HDD problem i en DM600C
    Av Grizzly76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 17:55
  4. DM600C Picture (?)
    Av sm0kie i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 05:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss