Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ingen power till lnb från boxen...

  1. #1

    Ingen power till lnb från boxen...

    Har en clone dm500 HD som efter omflashning inte ger ut nån signal till lnb...

    Går jag in i "satfinder" i menyn så fladdrar "AGC" mellan 55-80% och "SNR" blinkar till ibland.
    testar att vrida på disken men INGEN skillnad!
    testade att helt koppla bort LNB men det var ingen skillnad... borde inte det bli noll då i satfinder menyn?

    När jag kopplar in satellitinstrumentet, för att hitta satelliten, så får det aldrig nån power från boxen längre.

    Allt startade med att jag skulle byta till nya LNB.

    provat några olika images men ingen skillnad, kör nu: OpenPLi-2.1-beta-dm500hd-20120128 by gjstroom

  2. #2
    Medlem Gocke1s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Inlägg
    38
    Tackad
    1 gånger
    Hade samma problem med en clone DM800HD se box, verkar som kineserna har lite bråttom att skruva ihop boxarna. Jag tog isär boxen och tog loss tunern, satte tillbakas den, upptäckte då att den satt konstigt i hållaren. Det visade sig att dom hade limmat fast en bit av ett "liggunderlag" på moderkortet under tunern, vilket gjorde att tunern trycktes upp ganska mycket. Efter att jag vek undan det som satt under tunern så funkade den som den ska. Kan ju vara något liknande på din box också. Men du kan prova en annan image också, vet att det är problem med OpenPli, just med tuner problem då vill säga.

Liknande ämnen

  1. Hur skydda boxen 800 hd från intrång??
    Av peppe12 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-08, 09:37
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 15:27
  3. spela in från boxen
    Av bensson i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 21:28
  4. power på sirius
    Av dicko i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 20:00
  5. Power Vu ???
    Av volvo855 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 06:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss