Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: streaming till internet från dm8oo funkar inte...suck!

  1. #1

    streaming till internet från dm8oo funkar inte...suck!

    Hej.
    Har försökt till leda att få min dreambox att streama över internet, kan öppna dreambox webcontrol och allt där lirar som det ska utom att streama. Har testat med olika versioner av vlc och med tunisia-sat webb streamer men inget funkar.
    Vlc öppnar men inget händer. Har testat utan bradväggar odyl men ingen skillnad. Portarna 80 och 8001 är öppna i routern och inställningrana i web interface är rätt utom https som jag inte vet om det har någon betydelse.
    Snälla hjälp men på en nivå som jag fattar då jag är nybörjare.....

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vad har du för bandbredd hemma & där du försöker streama. Räkna med att du behöver MINST 4-6 mbps upload, så har du ADSL kommer det inte att funka, då du bara har 1 (ev. 2) mbps i upload.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    går det inte ut på port 31344 ?

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    23
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av freddan83 Visa inlägg
    går det inte ut på port 31344 ?
    Nej, port 80 och 8001 är rätt och sen gäller det ju att ange rätt intern ip till boxen när du öppnar portarna men det lär du ju ha gjort när du kommer åt webcontrol. Får du upp en stillbild eller något alls? I så fall är det nog bandbredden annars lär det vara något annat. Börja med att testa att streama internt i nätverket genom att ange boxens interna ip i webläsaren först för att se om det är VLC som bråkar. Fungerar det inte internt är det något i VLC du behöver ändra skulle jag tro, testa med en annan dator kanske.

  5. #5