Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Dm500C AC3 ljudet försvinner

  1. #1

    Dm500C AC3 ljudet försvinner

    HAr en DM500C(orginal).

    Problemet är när jag ska köra AC3 till min förstärkare så försvinner ljudet några sekunder sen kommer det tillbaka med jämna mellanrum.

    Vad kan felet vara?

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    23
    Tackad
    3 gånger
    Den som uppfann optisk kabel borde få spöstraff och att de används i så stor utsträckning är obegripligt eftersom de är kass. Jämför med den underbara hdmi/eller coaxkabeln som verkligen sitter fast och inte kan hamna fel eller snett. Din kabel är säkert lite felriktad i boxen. I min DM800 glappade det och då köpte jag först en ny bättre kabel som satt bättre i förstärkaren men i boxen var det fortfarande lite löst så då tejpade jag lite runt fästytan på kontakten och sen dess har den suttit fast ordentligt. Det gäller att hitta rätt läge eftersom det är en ljusstråle som skall träffa på rätt ställe. Som sagt en riktigt fånig kabel som säkert har sina användningsområden men varför denna värdelösa anslutning?

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 07:38
  2. Ljudet försvinner....
    Av thecheater i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 17:58
  3. Ljudet försvinner
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 17:31
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 18:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss